Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Студенти-філологи досліджували технології й інструменти створення захопливого уроку для сучасних дітей

Студенти-філологи досліджували технології й інструменти створення захопливого уроку для сучасних дітей

Студенти-філологи досліджували технології й інструменти створення захопливого уроку для сучасних дітей
11.05.2021 13:30 Все Головні новини Факультети Філологічний ZNU Zaporizhzhia National University філологічний факультет освітній процес Школа професійної майстерності майбутніх учителів-словесників майстер-клас

Шостого травня на філологічному факультеті ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) у рамках роботи «Школи професійної майстерності майбутнього вчителя-словесника» для студентів-філологів був організований майстер-клас онлайн на платформі ZOOM із методики проведення уроків української мови та літератури у школі. Спікером цього тематичного заходу «Захопливий урок для сучасних дітей «Примусити не можна зацікавити»» стала неймовірна вчителька Наталія Немировська – учитель школи № 4 м. Гайсина Вінницької області, призерка обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2018», одна з ТОП-50 найкращих учителів України за версією «Global Teacher Prize Ukraine 2018».

Цей захід із боку університету організувала доцентка кафедри української літератури Ірина Бакаленко. На її думку, участь у таких методичних заходах формує професійну компетентність студентів-філологів та є одним із кроків на шляху до вчительської професії. Зокрема, вона висловила сподівання, що ця зустріч стане поштовхом до участі в інших подібних заходах.

Відзначимо, що з метою професійного становлення студентів як майбутніх учителів-словесників на філологічному факультеті ЗНУ продовжується діяльність «Школи професійної майстерності майбутнього вчителя-словесника» в онлайн-форматі, що була започаткована доцентка кафедри української літератури Іриною Бакаленко. Школа передбачає проведення низки майстер-класів щодо використання інноваційних технологій навчання на уроках словесності. Адже професійна майстерність – важлива складова педагогічної діяльності вчителів-предметників. Саме тому на філологічному факультеті Запорізького національного університету організована практика проведення тренінгів і майстер-класів для студентів, де вони опановують особливості використання інноваційних технологій навчання на уроках мови та літератури. Захід зміг об’єднати не тільки викладачів і студентів філологічного факультету ЗНУ, а також вчителів шкіл м. Запоріжжя та інших регіонів України.

«Захопливий урок: який він? Як зацікавити сучасних школярів у вивченні української мови та літератури?» – такі питання хвилюють не тільки молодих учителів, але й досвідчених майстрів своєї справи.

Наталія Немировська розповіла про свій практичний досвід роботи вчителя-філолога, відзначила важливість емоційного наповнення уроків, зацікавлення учнів у вивченні української мови і літератури. Під час інтерактивного заходу учасники мали змогу поринути у світ мовознавчої та літературної творчості: познайомились з основними підходами й досвідом роботи вчителя-філолога; розглянули нові методи навчання (метод круглого столу, метаплан, метод шести капелюхів); проаналізували схематичні малюнки, які ілюструють різні форми взаємодії вчителя й учнів та особливості особистісно-орієнтованого навчання.

У своїй презентації спікерка представила, як ефективно працювати з навчальним матеріалом під час уроку; як розпочинати налаштування учнів до уроку за допомогою легенд, афірмацій, крилатих висловів; яка структура уроку; як використовувати психологічні тести, нотатки-натяки, індикатори настрою (готовність до уроку, засвоєння групою теми, зацікавлення темою, загальний настрій групи, відчуття), дидактичні блоги, інтернет-додатки і навчальні платформи онлайн на уроці. Зокрема, згадали про Jeopardy, symbaloo, learning.ua, childdevelop.com.ua, bomomo.com, playfactile.com, flippity.net, bamboozle.com. Йшлося й про те, як візуалізувати навчальний матеріал за допомогою презентацій.

Цікавими та корисними стали поради Наталії Немировської, як працювати з літературним матеріалом; які методи та форми роботи використовувати для активізації пізнавальної діяльності школярів на уроках мови та літератури (метод SWOT-аналізу, методичні прийоми «Сім сходинок, через які варто провести героя», «Розкажи нам про… (прочитану книгу тільки за допомогою іменників, презентуй свій настрій за допомогою прикметників)», дидактична гра «Два мішечки» з питаннями і відповідями, онлайн-гра «Я ніколи не зрозумію…» та інші).

Методичною «родзинкою» стали представлені практичні розробки створених учнями електронних книг, що оживають. Така робота, за словами Наталії Немировської, спонукає й мотивує дітей багато читати та допомагає формувати читацьку компетентність, а використання інтерактивних ігрових вправ сприяє запам’ятовуванню твору, стимулює допитливість, інтерес до уроку. Крім того, спікерка заходу розповіла, як мотивувати до панельного обговорення художнього твору, які фактори важливі при вивченні будь-якого твору (простота, несподіваність, конкретність, достовірність, емоційність, розповідність).

У процесі тренінгу учасники переконалися, що в роботі вчителя повинні поєднуватися як традиційні, так й інноваційні технології навчання. Це дозволить учням ефективно використовувати інформацію, а вчителю допоможе перетворити учнів на активних суб’єктів навчальної діяльності. Майстер-клас був продуктивним, цікавим й емоційно-насиченим. Відзначимо, що такі навчальні заняття проходять на базі філологічного факультету Запорізького національного університету досить часто і користуються неабиякою популярністю.

Наприкінці заходу учасники зустрічі щиро подякували Наталії Немировській за можливість долучитися до найкращих практик та інноваційних технологій навчання. Студенти та викладачі філологічного факультету й вчителі поділились враженнями про зустріч.

Юлія Корнієць, вчителька української мови та літератури Запорізької школи № 32, зазначила: «Зустріч перевершила всі очікування. Актуально, сучасно, а найголовніше – отримали знання та практичні поради, які дійсно можна і потрібно застосовувати на практиці. Такі зустрічі на вагу золота. Для мене, як вчителя словесності, така зустріч як ковток свіжого повітря. Як пощастило сучасним студентам філологічного факультету, що мають можливість уже зараз долучатись до вивчення найкращих практик педагогічної майстерності».

Юлія Кравченко, доцентка Запорізького державного медичного університету, зауважила: «Сьогоднішня зустріч залишила тільки приємні враження. Бажання творити, вчитися самій та вчити молоде покоління, ділитися досвідом з іншими, заслуговує на повагу. Отримана інформація стовідсотково буде корисною та цікавою не лише для учнів шкіл, але й для іноземних студентів Запорізького державного медичного університету під час вивчення української мови як іноземної, а також проведення виховних онлайн-заходів. Дякую за вебінар організатору та пані Наталії за таку важливу і потрібну для освітян роботу».

Мироненко Олександра, студентка філологічного факультету, наголосила: «Мені дуже сподобалися багаті метафоричні вислови пані Наталії. Це дуже по-філологічному, ніби гра слів. Також цікава думка про те, що справжнім учителем ти зможеш стати тоді, коли будеш відчувати тепло учнів серцем і душею, навіть стоячи спиною до них. Вважаю, що апелювання до дидактичної легенди також було дуже актуальним! І ще одна золота жилка усього монологу звучала ще на початку: коли учитель творчий, тоді й учень буде хотіти спробувати, буде намагатися вразити, йому буде цікаво. У результаті в учня буде бажання навчатися, тяга до навчання. А це наразі вартує золота, особливо враховуючи сьогоденні будні за екраном. Адже бажання – сірник, який уже скоро зможе запалити ціле вогнище. Слід прислухатися. Саме це ми і побачили на яскравих прикладах пані Наталії (особливо мене вразили дракони)».

Фурсова Марія, студентка філологічного факультету, поділилася своїми думками: «Дуже вдячна за те, що змогли виділити для нас час і подарували ці чудові години спілкування. Я дійсно отримала багато цікавої та корисної інформації , яку, переконана, буду використовувати у майбутньому. Дуже добре, що в нас є такі вчителі, які можуть навчити новому, вчителі, які надихають на подальше навчання».

Синюк Анна, студентка філологічного факультету, розповідає: «Це було надзвичайно. Дуже цікаво вас слухати. Я дізналась багато нової інформації. 10000-відсотків буду використовувати ваші ігри та фішки. Щиро дякую за таку зустріч».

 

 

Схожі новини