Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, старша редакторка ТРК «Україна» Яна Крікавцова

«Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, старша редакторка ТРК «Україна» Яна Крікавцова

«Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, старша редакторка ТРК «Україна» Яна Крікавцова
20.05.2021 11:46 Все Головні новини Факультети Журналістики Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ ZNU Zaporizhzhia National University факультет журналістики відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пресслужба проєкт Історії успіхів випускників ЗНУ

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває реалізація проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». Сьогодні вашій увазі пропонується розмова з вихованкою факультету журналістики, старшою редакторкою ТРК «Україна» Яною Крікавцовою. Це людина, для якої журналістика – не про новини й політику. Під час розмови вона розповіла, як стартувала в професії, тікала від математики та розпочинала власний fashion-бізнес. Про «Мисливців за Дивами» та шалений телевізійний ритм читайте просто зараз у нашому інтерв'ю.

- Яно, традиційне перше запитання: чому, вступаючи до вишу, Ви обрали факультет журналістики?

- Якщо відверто, насамперед тому, що на факультеті журналістики немає математики. Я та математика – це різні планети. А по-друге, професія журналіста містить у собі різні навички та вміння. А мені хотілося бути різносторонньою. Журналіст також є психологом, маркетологом, аналітиком, має знати права людини та деякі закони. Це дуже прокачує мозок та розвиває тебе, як особистість.

- Які інсайти зі студентських років Вам запам'яталися?

- Не намагатися вивчити, а намагатися зрозуміти. Не гнатися за оцінками, вони точно не є показником успіху. Більше практикуватися. Адже практика – наше все. Особливо, якщо людина хоче працювати на ТБ.

- Як склалися стосунки з одногрупниками? Чи підтримуєте контакт зараз?

- Із деякими ми зустрілися знову на просторах телебачення, з деякими – на просторах Інстаграму, а з кимось дружимо навіть крізь відстані.

- Яно, розкажіть, будь ласка, про свій професійний шлях.

- Моя перша посада на телебаченні – це адміністраторка. Це – цікава робота, та, якщо чесно, творчі відділи на ТБ мають значно більшу зарплатню. А працювати за «їжу» та заради «ідеї» довго не зможеш, хто б там що не казав. Тож я перейшла на посаду журналістки, потім – редакторки, далі була сценаристкою і шеф-редакторкою. Працювала тільки на розважальних та соціальних шоу, новини й політика – не моє.

- Ви маєте досвід роботи з великими проєктами на Новому каналі та СТБ. Перед якими труднощами постає сценаристка і шеф-редакторка в щоденній роботі?

– Основні труднощі в роботі на ТБ, але це й одночасно й насолода – це мультизадачність. Ти маєш відповідати за все (особливо, якщо ти – шефред), усе контролювати, мати бездоганну самодисципліну та вміти робити якісно завжди в короткі терміни. На ТБ завжди не вистачає часу, але і з цим можна навчитися працювати.

Ще виникають труднощі з людьми – героями сюжетів і програм. Тож ти просто зобов'язаний вміти вести переговори, знаходити з людьми спільну мову та вміти переконувати.

- У біо Вашого профілю вказано, що Ви працювали не лише на ТБ, а й в YouTube. На якій із цих двох платформ вам комфортніше виконувати роботу?

– Особисто мені комфортніше на ТБ, тому що ближче велика компанія, де багато людей і трошки шалений ритм. До цього звикаєш і на це «підсаджуєшся». А YouTube – це маленькі продакшни, там своя атмосфера, але вона не для мене. До того ж, YouTube в Україні ще на низькому рівні розвитку, може за декілька років він набере оберти, а поки що тільки «шукає себе».

- Окрім журналістської кар'єри, Ви маєте власний бренд одягу. Чи допоміг досвід роботи в медіа в популяризації свого проєкту? Як саме?

- Дуже допоміг. Особливо знання основ реклами, продажів та SMM. Телебачення – це теж своєрідна галузь продажу, тож дуже близька до бізнесу.

- Нещодавно Ви вирішили призупинити бізнес і піти на телебачення. Над яким проєктом Ви працюватимете? Із чим пов'язане це рішення?

- По-перше, зараз я трохи призупинила свій онлайн-магазин і хочу в майбутньому його трансформувати в дещо більше. Є ідея, але для її втілення треба багато грошей, зв’язків і часу. Це все буде, але трохи згодом. А зараз я дуже засумувала за ТБ, за людьми, за роботою офлайн, за шаленим графіком. Працюю над новим ранковим шоу для ТРК «Україна», яке називається «Мисливці за Дивами».

- На завершення нашої розмови, що б Ви порадили студентам факультету журналістики ЗНУ, які зараз лише стартують у професії?

- Ставитися до навчання, як до гри. Із легкістю та цікавістю вчитися. Не засмучуватися, якщо якісь предмети тобі «не заходять» або щось не виходить. Насолоджуватися процесом, а не намагатися бути кращим. Не змагатися за оцінки, а виділяти для себе тільки те, що дійсно важливе та що припало до душі. Усе подобатися не може. Тож краще сфокусуватися на якомусь одному напрямку.

 

Бліц

- Факультет журналістики ЗНУ – це...

-…поєднання класно проведеного часу з однодумцями та придбання корисних знань для майбутньої професії.

- Найризикованіший вчинок у вашому житті – це...

-… поїхати працювати в іншу країну, не знаючи людей, не читаючи договір, а просто тому, що дуже цікаво.

- Найважливіша риса характеру для працівника ТБ – це...

-…бути мультизадачним, допитливим, обожнювати людей, вміти ризикувати та кайфувати від того, що робиш.

- Якби я не вступила на факультет журналістики, то...

- …вступила б на факультет іноземних мов, який теж дуже крутий та корисний.

 

 

Наталія Данилюк

 

 

 

Схожі новини