
Початок 2021-2022 навчального року для аспірантів і групи забезпечення ОНП «035 Філологія» Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) став досить динамічним у плані як онлайн-зустрічей зі стейкґолдерами в межах проведення наукових семінарів і панельних дискусій (середина вересня 2021 року), так і бурхливого обговорення програми в розвіртуалізованому режимі наприкінці минулого тижня.
До Запорізького національного університету як офіційний опонент однієї з дисертацій, що захищалися в спеціалізованій вченій раді Д 17.051.02, завітала представниця стейкґолдерів і рецензентка освітньо-наукової програми ЗНУ, професорка кафедри іноземних мов та перекладознавства Інституту психології та соціального захисту Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, професорка кафедри англійської філології та перекладу, докторка габілітована Полонійної Академії в Ченстохові (Польща) Оксана Бабелюк.
Під час її дводенного візиту наприкінці вересня відбувалося не лише обговорення поданих до захисту дисертацій, а й точилися палкі дискусії навколо удосконалення освітньо-наукової програми «035 Філологія», гарантка якої – професорка Ганна Приходько – презентувала напрацювання групи забезпечення й залучених до викладання дисциплін науковців в аспекті вдосконалення пропонованого аспірантам навчально-наукового кейсу. І представники групи забезпечення (професори Санія Єнікєєва, Тетяна Козлова, Юрій Зацний, Ірина Павленко, Наталія Торкут, Раїса Христіанінова, доцентки Марина Залужна, Інна Тарасюк), і Оксана Андріївна пересвідчилися в тому, що під час формування цілей та прогнозованих результатів навчання в ОНП, яку реалізують філологи Запорізького національного університету, врахували досвід аналогічних українських та іноземних програм підготовки докторів філософії зі спеціальності 035 «Філологія». Це напрацювання і Київського національного університету імені Тараса Шевченка, і Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна (формування цілей, вибору методів навчання), і Київського національного лінгвістичного університету (перелік обов’язкових дисциплін професійної підготовки), і Донецького національного університету імені Василя Стуса (ПРН щодо лінгвістичних компетентностей), а також досвід Ле Ман Університету /Франція/ та Університету Павла Йозефа Шафарика /Кошице, Словаччина/ (стосовно до практики подвійного наукового керівництва, формування переліку вибіркових дисциплін, посилення дослідницького складника).
Така широка палітра розглянутих освітньо-наукових програм дозволила і розширити застосування найкращих практик підготовки фахівців зі спеціальності 035 «Філологія». Водночас вдалося зберегти специфіку й унікальність ОНП запорізьких науковців, котрі віддали перевагу включенню до освітнього компонента професійної та лінгвістичної підготовки, що передбачають, поряд із вивченням положень окремих галузей філології (вибіркові дисципліни), також дисциплін, спрямованих на набуття компетентностей фундаментального й загальнофілологічного циклу.