Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Економічний факультет активно співпрацює з вчителями Запоріжжя: «Наукова підтримка інновацій в освіті»

Економічний факультет активно співпрацює з вчителями Запоріжжя: «Наукова підтримка інновацій в освіті»

Економічний факультет активно співпрацює з вчителями Запоріжжя: «Наукова підтримка інновацій в освіті»
27.10.2021 11:07 Все Головні новини Факультети Економічний ZNU Zaporizhzhia National University економічний факультет профорієнтаційна діяльність онлайн-семінар для вчителів шкіл

Двадцять п’ятого жовтня економічний факультет ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) в рамках співпраці з Департаментом освіти і науки Запорізької міської ради та комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Запорізької міської ради організував Міський онлайн-семінар вчителів у межах реалізації міського проєкту «Наукова підтримка інновацій в освіті» на тему «Впровадження інноваційних підходів у практику роботи вчителів природничих дисциплін».

На початку заходу декан економічного факультету Алла Череп привітала всіх учасників. Вона зазначила, що зустріч проходить традиційно, десятий рік поспіль, у межах реалізації міського проекту «Наукова підтримка інновацій в освіті». Також Алла Василівна наголосила, що на сьогодні цифрова компетентність є базовою, без якої не можливо уявити ефективну роботу сучасного педагога.

Людмила Бараннікова, консультантка комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Запорізької міської ради, в своєму привітанні передала слова вдячності від керівництва департаменту освіти і науки Запорізької міської ради з приводу творчої та креативної співпраці протягом вже майже 10 років із керівництвом Запорізького національного університету, деканом економічного факультету Аллою Череп та викладачами. Вона акцентувала увагу на тому, що сучасні реалії вимагають від усіх плідної взаємодії, співпраці шкіл із закладами вищої освіти з метою здобуття навиків і знань щодо впровадження інноваційних підходів учасників семінару для подальшого застосування їх під час викладання дисциплін. І важливим складником професійного розвитку педагогів є саме формування й розвиток інформаційно-цифрової компетентності.

Розпочав роботу семінару к.е.н., доцент кафедри економічної кібернетики Сергій Чеверда, який у своєму виступі з теми «Цифрова трансформація в економіці, підприємництві, бізнесі та освіті» окреслив основні ознаки сучасної економічної глобалізації. Він розповів про перехід до цифрової економіки, цифрову трансформацію бізнесу й управлінських процесів шляхом розроблення та реалізації цифрових стратегій і бізнес-моделей провідних організацій. Також доповідач зазначив, що входження цифрового стратегування в менеджмент сучасних бізнес-організацій веде до перегляду всієї піраміди стратегій: корпоративної, конкурентної та функціональних (насамперед, маркетингової, кадрової, інноваційної). А наявність у фірми цифрової стратегії потребує цифрової трансформації її бізнес-моделі, тобто способу, за допомогою якого організація створює цінність для клієнтів та отримує від цього прибуток.

Наприкінці доповіді Сергій Чеверда зауважив, що в умовах сьогодення ключовими завданнями сучасної освіти стає формування цифрової компетентності майбутніх працівників – експертів у галузі цифрових технологій в економіці (економістів-кібернетиків). Підготовка цих фахівців здійснюється на базі економічного факультету ЗНУ за освітньою-професійною програмою «Економічна кібернетика». Впродовж навчання студенти отримують професійні здібності та навички роботи за спеціальністю: інтелектуальний аналіз даних, інжиніринг та аналітика; програмування та веб-розробка; цифровий дизайн, включно користувальницький інтерфейс (UX) і дизайн користувальницького інтерфейсу (UI); штучний інтелект, зокрема машинне навчання; методики та методології управління проєктами.

Далі онлайн-семінар продовжила к.е.н., доцентка Олена Макаренко з темою доповіді «Використання онлайн сервісів для створення завдань». Під час лекції вона розповіла учасникам міського семінару вчителів природничих дисциплін про існуючі онлайн-сервіси для перевірки знань здобувачів освіти. Це – і студія онлайн-освіти для школярів, гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО, онлайн-курси для школярів, тренажери та платформи з дистанційними курсами тощо. Крім короткого опису цих ресурсів лекторка надала лінки на них. Особливу увагу слухачів Олена Макаренко звернула на те, що інтерактивні тестові завдання дозволяють зацікавити здобувачів освіти та підвищити їхню увагу в процесі навчання. Тестові завдання сприяють саморефлексії та закріпленню отриманих знань. Такі завдання можна використовувати під час проведення дистанційного заняття як навчальний ресурс або для самостійної роботи, або як засіб самоконтролю. Одним із онлайн-сервісів створення завдань є LearningApps, який за допомогою невеликих інтерактивних модулів можна використовувати для підтримки процесів навчання та викладання.

Продовжив семінар д.ф.-м.н., професор кафедри економічної кібернетики Ігор Козін. Під час доповіді: «Методи штучного інтелекту в задачах економіки» він розповів учасникам онлайн-семінару про особливості та сучасні підходи до розв’язання задач маршрутизації, теорії розкладів, розкрою та упаковки в економічній галузі. Особливу зацікавленість вчителів викликав один із методів штучного інтелекту, а саме, мурашиний алгоритм. Доповідач навів приклади розв’язання економічних задач.

Доцентка кафедри міжнародної економіки, природних ресурсів та економіки міжнародного туризму, координаторка проєкту «Erasmus+ JMM DIRUT» Наталя Венгерська в рамках онлайн-семінару організувала «Тренінг із написання наукових робіт і публічних виступів». Спочатку в оригінальній формі вона познайомилася з аудиторією вчителів, презентувавши синергію власних наукових інтересів, хобі, професійного й буденного життя, та акцентувавши, що саме таку «формулу» намагається втілити, працюючи зі студентами ОП «Міжнародна економіка», як науковий керівник студентської наукової проблемної групи «Економічні студії». Наталя Венгерська свій вебінар побудувала у формі семи порад та акцентувала увагу вчителів на зарубіжному досвіді наукової роботи зі студентською молоддю та школярами. Зокрема, поради стосувалися таких напрямків:

Порада 1. Як вибрати перспективний напрям економічного дослідження.

Порада 2. Як вибрати тему науково-дослідницької роботи.

Порада 3. Як правильно скласти план науково-дослідницької роботи з економіки

Порада 4. Які джерела доречно використовувати для написання науково-дослідницької роботи з економіки

Порада 5. Які наукові методи доцільно використовувати в економічному дослідженні

Порада 6. Як правильно сформулювати результати (наукову новизну) науково-дослідницької роботи з економіки

Порада 7. Як підготуватися до успішного захисту науково-дослідницької роботи з економіки

Важливо відзначити, що, розкриваючи пораду № 1, тренерка розповіла про важливість інтернаціоналізації науки та міждисциплінарних досліджень в сфері економіки, розповіла про поведінкову, інституційну та креативну економіку.

Презентувавши пораду № 2, Наталя Венгерська звернула увагу аудиторії на важливість ступеня відповідності теми науково-дослідницької роботи  студента (школяра) інтересам, мотиваційній спрямованості та хобі. Вона поділилися успішними кейсами впровадження такої синергії, з її співпраці зі студентами у 2018-2021 рр. Так, вона виокремила кейс здобувачки другого курсу ОП «Міжнародна економіка» ЗНУ Ганни Сітнікової, яка має креативні хобі (графічний дизайн, танці, скрапбукінг, формування цифрового контенту), наразі є слухачкою «ERASMUS+», Жан Моне Модуль ЗНУ «Диверсифікація сільського туризму через збалансованість та креативність: поширення європейського досвіду в Україні» (DIRUT), учасницею студентської наукової проблемної групи «Економічні студії» та працює над курсовою роботою з макроекономіки на тему «Вплив креативних індустрій на розвиток економіки: світовий та національний досвід». Водночас синергія наукових інтересів та хобі відкрила Ані Ситніковій можливості участі в міжнародній молодіжній мобільності на тему розвитку особистих та професійних навичок для молоді в сільській місцевості «Rural Voices of Europe» (жовтень, 2021 р. Луго, Іспанія). Проєкт фінансується програмою «Erasmus+». На обміні зберуться 37 учасників з Алжиру, Італії, Іспанії, Литви, Сербії та України. На завершення свого виступу Наталя Венгерська додала, що для студентів та школярів наукова-дослідницька робота може бути цікавою та захоплюючою. Молодь, займаючись наукою, може вдало поєднувати реалізацію наукового потенціалу з чудовими можливостями розвитку власних креативних ідей, удосконалення навичок міжкультурної комунікації, долучення до формальної та неформальної освіти й молодіжних обмінів.

Інна Щебликіна, к.е.н., доцентка кафедри фінансів, банківської справи та страхування у своїй лекції «Фінансова грамотність як основа формування фінансових компетентностей здобувачів освіти» зазначила, що метою викладання дисципліни «Фінансова грамотність» є навчити школярів правильно розпоряджатися власними та позиченими коштами, захищатись від ризиків, приймати зважені інвестиційні рішення, аналізувати галузь особистих та публічних фінансів. Вона торкнулась проблеми грамотного розпорядження сімейним бюджетом; пошуку й аналізу інформації щодо особистої фінансової безпеки й інформації при прийнятті комплексу вигідних фінансових рішень.

Наприкінці семінару професорка кафедри міжнародної економіки, природних ресурсів та економіки міжнародного туризму Анна Переверзєва презентувала книгу «Економіка здорового глузду: про особистий і суспільний добробут для всіх і кожного»». Більше інформації про цю книгу можна отримати за лінком:

https://www.econfun.org/uk/excerpt/ - освітній проєкт Bendukidze Free Market Centre, Economic Fundamental Initiative (EFI):

https://www.facebook.com/econfun.initiative/)

Доповідачка також організувала семінар-тренінг «Управління власними доходами», який спрямований на формування економічного мислення щодо розподілу власних фінансових коштів та сприяє розвитку практичних навичок на основі відеоматеріалів і прикладів із реального життя. Такі інтерактивні форми навчання дозволяють активізувати роботу, мотивують до здобуття нових знань та підвищують зацікавленість. Приємним сюрпризом для викладачів було отримання друкованого примірника книги.

Наприкінці зустрічі декан економічного факультету Алла Череп вручила сертифікати учасникам семінару. Підбиаючи підсумки цієї зустрічі, к.е.н., заступниця декана з профорієнтаційної роботи економічного факультету ЗНУ Наталя Терент’єва зазначила, що онлайн-семінар пройшов у діловій робочій атмосфері. Вона подякувала всім учасникам, відзначила спікерів, які підготували цікаві доповіді на актуальні теми та закликала вчителів до подальшої співпраці: брати участь у всіх заходах економічного факультету як у наукових так і в розважальних.

 

 

Наталя Терент’єва,

заступниця декана економічного факультету

 з профорієнтаційної роботи

 

 

 

Схожі новини