
У рамках декади, присвяченої Міжнародному дню працівників реклами, на факультеті журналістики Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) відбулося кілька навчально-практичних заходів. Розпочали «святкування через навчання» водночас із іншими ЗВО країни – низкою вебінарів від Київського національного університету, ініційованим професором галузі реклами Євгеном Роматом. Вебінари організували за ініціативи та безпосередньою участю офіційного партнера XVI Українського студентського Фестивалю реклами – Проєкту Євросоюзу – Міжнародної Організації Праці «На шляху до безпечної, здорової та задекларованої праці в Україні».
Так, здобувачі вищої освіти ОП «Реклама та зв’язки з громадськістю» разом з доценткою кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності Катериною Доценко взяли участь через zoom-платформу у вебінарі на тему «Сучасні канали комунікації (види, порівняння, приклади креативу, креативні адаптації)», який блискуче провів Артем Гусєв, асоціативний креативний директор агенції «Табаско».
Наступний вебінаром, який відвідали студенти 2-3 курсу разом із Катериною Доценко, був майстер-клас від Анже Йереба – «Креативність – це те, чого роботи в нас не заберуть!». Треба зазначити, що пан Йереб є впливовою персоною в рекламній галузі не тільки України, а й далеко за її межами. За плечима в тепер вже колишнього креативного директора «BBDO Ukraine» (одного з найуспішніших рекламних агентств в Україні) Анже Йереба – більш ніж 20-річний досвід роботи в рекламному бізнесі. Він працював у локальних і мережевих креативних агентствах Словенії, Хорватії, Італії, Угорщини, України. Талановитий креатор завоював для України безліч нагород міжнародних фестивалів реклами, і співпрацював із такими потужними брендами, як «Сільпо», «SNICKERS», «Lay's», «tella Artois», «Visa», «Pepsi» та інші. Майстер поділився своїм баченням креативності та відповів на численні запитання аудиторії. На зустрічі були присутні представники викладацько-студентської спільноти з усіх провідних вишів України в кількості 243 особи. Анже Йереб є багаторічним незмінним керівником Українського студентського фестивалю реклами (в цьому році – уже 16-го), він закликав студентство і цьогоріч здивувати журі своїми креативними розробками.
Вебінари були продовжено низкою майстер-класів від успішних випускників журфаку для його здобувачів вищої освіти, які завжди з радістю діляться своїми знаннями. Веб-майстер-класів цього року було чотири – із Володимиром Шевченком, засновником РА «ПірОміда», Дар’єю Андрєєвою, співзасновницею РА «Wish.Do», Софією Кущ, піарницею, та Павлом Мусіним, директором «Небо Продакшн».
Завідувачка кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, професорка Віта Березенко взяла участь у засіданні круглого столі, присвяченому дню реклами «Журналістика та реклама: проблеми середовища, можливості та перспективи» на запрошення кафедри журналістики та реклами Київського національного торговельно-економічного університету. Колеги обговорили пошук шляхів підвищення якості підготовки фахівців у галузі журналістики, реклами, зв’язків із громадськістю в умовах нових викликів та вимог роботодавців; напрями та формати співпраці науки та бізнесу для розвитку журналістської та рекламної галузі; обмін досвідом у підготовці фахівців КНТЕУ з іншими закладами вищої освіти; інноваційні інструменти, методи та методики при підготовці фахівців у галузі журналістики, реклами та зв’язків із громадськістю. Наприкінці представники київського університету ще раз запросили здобувачів вищої освіти всіх вишів на традиційний конкурс комерційної реклами.
Володимир Вілемовський,
Віталій Левченко,
4 курс факультету журналістики,
ОП «Реклама та зв’язки з громадськістю»