Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, маркетинг-менеджерка міського футбольного клубу «Металург» (Запоріжжя) Анна Солошенко

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, маркетинг-менеджерка міського футбольного клубу «Металург» (Запоріжжя) Анна Солошенко

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, маркетинг-менеджерка міського футбольного клубу «Металург» (Запоріжжя) Анна Солошенко
25.11.2021 14:00 Все Головні новини Факультети Журналістики Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ ZNU Zaporizhzhia National University факультет журналістики відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пресслужба проєкт Історії успіхів випускників ЗНУ

У Запорізькому національному університеті триває реалізація проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». Сьогодні в його рамках пропонуємо вам розмову з Анною Солошенко – маркетинг-менеджеркою міського футбольного клубу «Металург». Спортивна тематика сьогодні привертає все більше уваги в медійному просторі. Висвітлення спортивного життя Запоріжжя є близьким для випускниці факультету журналістики Анни Солошенко, яка веде репортажі з подій та матчів міського футбольного клубу «Металург», а також працює над брендом команди.

 - Аню, як ти реагуєш, коли чуєш на свою адресу фрази: «Спортивна журналістика – це чоловіча професія», «Дівчатам у спорті не місце» та інші?

- Дійсно, якось так сталося, що загалом до дівчат у спортивній журналістиці ставилися прискіпливо. Я й сама під час навчання в університеті та вже в процесі роботи неодноразово чула такі висловлювання, буцімто, жартома. Але своєю старанністю, наполегливістю, постійним удосконаленням професійних навичок я нівелювала цей стереотип, принаймні, серед свого оточення. Зараз все більше дівчат працюють над спортивною тематикою, зокрема й футболом. І деякі з них розуміються в цьому краще за чоловіків. Тому думка про те, що дівчата нічого не тямлять у спорті – пережитки минулого.

- Спортивна тематика стала тобі близькою ще за студентські роки, адже початкові зразки створила саме в період навчання на факультеті журналістики ЗНУ. Як зараз ти оцінюєш той матеріал?

- Вступаючи на факультет журналістики, чітко усвідомлювала, що хочу працювати у цій галузі. Неодноразово саме спортивна тематика допомагала й у навчанні. А одним із перших моїх матеріалів був репортаж про футбольний матч. Ми з одногрупником прийшли на стадіон «Славутич-Арена», подивились матч, зробили фотозвіт, оформили матеріал і потім презентували його на парі. Гадаю, вийшло непогано, але тоді мені здається забагато було «води».

- У твоєму портфоліо на сайті факультету помітно виділяються телевізійні матеріали. Чому обрала спеціалізацію телевізійна журналістика?

- Усі ми бачили себе телевізійними зірками. І вважали, що, вступивши на факультет журналістики, пів справи вже зроблено. Це здавалося престижно. Мені близька саме ця спеціалізація, тому що вона динамічна. Ти ніколи не сидиш на місці, постійно в русі, в темпі.

- Як і коли виникло зацікавлення спортивною тематикою?

- Ще з дитинства. Мені дуже подобався футбол, ми часто вдома дивилися його по телевізору. Я завжди цікавилася спортивною тематикою, багато читала спортивних ресурсів і переглядала відповідні програми. І коли настав час вступати в університет та обирати спеціалізацію, довго не вагалася.

- Як потрапила до МФК «Металург»?

- Я майже 5,5 років провела на ТРК «АЛЕКС». Працювала в спортивній редакції, тож постійно відвідувала різноманітні змагання та турніри. Зокрема, і футбольні. З’явилося багато знайомих, колег, які знали мої вподобання. До того ж, на телеканалі я «засиділася», і потрібно було щось змінювати. Тож, коли мені надійшла пропозиція працювати в МФК «Металург», я довго не вагалася. Все вирішилося за два дні.

- Як тобі працюється в чоловічому колективі?

- Однозначно скажу, що мені дуже пощастило з колективом. По-перше, у мене чудові взаємини з хлопцями, з якими працюю в пресслужбі. По-друге, із командою та тренерським штабом є порозуміння. Мене попереджали, що футболісти дуже специфічні й із ними важко іноді комунікувати. Втім, мене добре прийняли у клубі, завжди йдуть на контакт. Дуже делікатно спілкуються, приділяють увагу в гарному розуміння цього слова, не ображають, жартують, авжеж, але все в міру. Абсолютно немає на що скаржитися. До того ж, я стала першою дівчиною в запорізькому футболі, яка їздить з командою на виїзні матчі. До цього часу жодна представниця прекрасної статі до цього не допускалася.

- Що дав факультет журналістики для реалізації тебе як журналістки-телевізійниці?

- Певні базові знання та теоретичний складник. Усе інше я здобула вже під час професійної діяльності.

- Які поради даси нашим студентам, які мають бажання реалізуватися в телевізійній галузі?

- Ці поради будуть банальними, але чомусь ми так часто нехтуємо ними. Вірити в себе та у свої сили. Якщо у тебе є мета, ніхто не зможе збити тебе з курсу. Варто оточити себе людьми, які надихають та підтримують. Не боятися нових можливостей та постійно вчитися й розвиватися в улюбленій справі.

- Які сьогодні  реалії твоєї роботи під час карантину?

- Карантин обмежив нашу діяльність і зв’язав руки. Насамперед, це стосується відвідуваності стадіону на домашніх матчах. Відчуття, коли трибуни женуть вперед свою команду та підтримують її впродовж 90 хвилин, неймовірні. До слова, перед локдауном ми зуміли зібрати 4500 вболівальників – найкращий показник відвідуваності в чемпіонаті Другої Ліги групи «Б» у цьому сезоні. Навіть луганська «Зоря», яка нині базується в Запоріжжі та є командою Української Прем’єр-ліги (!), збирає приблизно 1500 на матчі національної першості. Я не беру до уваги ігри проти наших «Шахтаря» та «Динамо» чи єврокубкові зустрічі. Більше уваги приділяємо соцмережам. Намагаємося створювати цікавий контент. Працюємо з пресою, робимо трансляції наших ігор у закладах міста, проводимо різноманітні конкурси для вболівальників. Щомісяця випускаємо новий дайджест – інформаційний випуск про новини нашої команди, інтерв’ю з гравцями. Запустили голосування за звання «Кращого гравця місяця», переможець отримує пам’ятні нагороди від спонсора. Нещодавно перезапустили наш фан-шоп, у якому можна придбати сувенірну продукцію МФК «Металург». І це – тільки незначна частка нашої діяльності. Ще дуже багато планів і роботи.

- Ким бачиш себе в найближчі 5 років?

- Я ще не залишила мрію спробувати себе на всеукраїнському телебаченні. Зокрема дуже хотіла б переїхати до Києва та попрацювати на телересурсах «Футбол». Хто знає, як зміниться моє життя?.. Рік тому, коли я сиділа вдома на карантині без роботи, без грошей та жодної альтернативи продовжувати займатися улюбленою справою, і подумати не могла, що моє життя так кардинально зміниться в ліпшу сторону. Тому забігати наперед не буду, усе буде так, як і повинно.

 

Олена Усманова

 

 

 

Схожі новини