Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Представники Центру післядипломної освіти провели моніторинг якості освіти серед вчителів – учасників тренінгів із підвищення кваліфікації

Представники Центру післядипломної освіти провели моніторинг якості освіти серед вчителів – учасників тренінгів із підвищення кваліфікації

Представники Центру післядипломної освіти провели моніторинг якості освіти серед вчителів – учасників тренінгів із підвищення кваліфікації
23.02.2022 16:17 Все Головні новини ZNU Zaporizhzhia National University центр післядипломної освіти співпраця зі школами підвищення кваліфікації вчителів моніторинг

Восени 2021 року на базі Центру післядипломної освіти Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) проходили тренінги з підвищення кваліфікації вчителів закладів загальної середньої освіти міста Запоріжжя за темою «Особливості підвищення кваліфікації вчителів, які забезпечують здобуття освіти учнями 5-11 (12) класів закладів загальної середньої освіти, відповідно до нових методик згідно з Концепцією “Нова українська школа”» за кошти державного бюджету.

Загалом навчання пройшли близько 2050 вчителів за 17 профілями підготовки: англійська, німецька та французька мови; біологія; зарубіжна література; інформатика; історія та правознавство; математика; основи здоров’я; природничі науки; українська мова та література; фізика; фізичне виховання; хімія; громадянська освіта та право; трудове навчання й технології; образотворче мистецтво та музичне мистецтво.

Головною особливістю тренінгів була можливість вільного вибору варіативного тематичного спецкурсу особисто для кожного вчителя. Загалом їм запропонували п’ять спецкурсів різної спрямованості: створення безпечного освітнього середовища; особливості інклюзивного навчання та забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами; діджиталізація та використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі; мовно-комунікативна компетентність вчителя-предметника; протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти.

Зважаючи на великий обсяг методичної та організаційної роботи, що передувала навчанню, з одного боку, та стислі строки його проведення, з іншого, виникає необхідність проведення моніторингу якості навчання серед безпосередніх слухачів тренінгів із метою покращення надання освітніх послуг центру в подальшому.

Моніторинг якості наданих послуг здійснювався впродовж січня – початку лютого 2022 року. Опитування проводилося дистанційно за допомогою гугл-форми, і було спрямоване на визначення не лише загального враження від навчання, але й формування переліку напрямів навчання, які цікаві вчителю сьогодні.

Загалом в опитуванні прийняли участь 329 вчителів із 7 районів міста. Узагальнені результати моніторингу мають наступний вигляд.

Очікування від навчання цілком виправдалися у майже 63% респондентів, частково виправдалися – у 36%, абсолютно не виправдалися – 1,5% опитаних. Отримані під час навчання інформація, знання, навички стали корисними для 67% вчителів, часткову користь відзначили 32%, незначній кількості (менше 1%) опитуваних навчання було не корисним або важко відповісти.

Щодо актуальності отриманих під час навчання інформації, знань, навичок для професійної діяльності маємо наступний розподіл: дуже актуальна – 55%, частково актуальна – 44%, менш ніж 1% відзначили неактуальність пройденого навчання. Рівень обізнаності з теми навчання значно підвищився в 38% опитаних, частково підвищився в 60%, залишився без змін у 2%.

Викликає зацікавленість оцінювання рівня використання отриманої інформації та знань у професійній діяльності: планують використати більшу частину інформації та знань 62% опитаних, планують використати цілком – 22%, планують використати незначну частину інформації та знань – 11%, не планують використовувати взагалі або важко відповісти – 5%.

Окремо респондентам запропонували оцінити рівень організації навчання за конкретними параметрами:

- планування графіку, тривалості навчання: цілком задоволеними залишилися 51% опитуваних, частково задоволеними – 45%, абсолютно не задоволеними – 4%;

- методи та форми навчання: цілком задоволеними залишилися 62% опитуваних, частково задоволеними – 35%, абсолютно не задоволеними – 3%;

- організація, атмосфера роботи під час навчання: цілком задоволеними залишилися 70% опитуваних, частково задоволеними – 27%, абсолютно не задоволеними – 3%.

Також представники ЗНУ просили оцінити рівень задоволеності якістю викладання під час навчання (майстерність викладання, обізнаність із темою тощо) й отримали наступний розподіл: цілком задоволеними залишилися 73% опитаних, частково задоволеними – 26%, абсолютно не задоволеними – менш ніж 1%.

Окремим блоком були винесені «відкриті» питання, де кожен мав змогу викласти власну думку за запропонованою темою:

1«Які тематичні частини навчання були для Вас найбільш корисними?»

Маємо наступні узагальнені відповіді:

- всі частини навчання були корисними для близько 12% опитаних;

- практичні складники курсів були корисними для близько 10%;

- важко відповісти на це питання приблизно 9% опитаних;

- більшість опитаних (69%) визначила певні тематичні частини навчання, які для них є найбільш корисними (наприклад, Інклюзивна освіта; Педагогіка мистецтва як напрям наукового пізнання. Актуальні проблеми на уроках музичного мистецтва. Шляхи і засоби підвищення якості освітнього процесу викладання образотворчого мистецтва; Методика навчання інформатики в умовах сьогодення. Уроки інформатики в умовах дистанційного навчання. Спецкурс по діджиталізації; Особливості навчання мови та літератури в умовах дистанційного/змішаного навчання; історичні джерела: побутування та інтерпретація; історична пам'ять: образи, уявлення, стереотипи; Сучасні підходи до проведення фізичного експерименту; інформатизація освітнього процесу, дослідницька робота з учнями; Методи сучасної генетики; Біологічні задачі як засіб формування ключових і предметних компетентностей; Робота з конструктором навчальних програм, використання під час семінарів онлайн-інструментів; Практичне застосування прийомів та методів навчання у вивченні англійської мови; Цифрові технології у викладанні предмету Мистецтво, Музичне мистецтво тощо).

2. «Надайте Ваші пропозиції щодо покращення організації навчання»

У результаті отримали наступні узагальнені відповіді:

- 55% не мають зауважень і пропозицій щодо організації навчання;

- близько 10% опитаних важко відповіти;

- 35% опитаних висловили деякі зауваження щодо організації навчання. Найбільш актуальними є: проведення навчання в будні дні, без вихідних; зміщення навчання на канікулярний період; очна форма навчання; покращення матеріально-технічного складника дистанційного навчання.

3. «Із яких ще тем Ви б хотіли пройти підвищення кваліфікації?»

Це питання мало більш узагальнений характер, лише незначній кількості опитаних було важко відповісти або вони не мають зараз потреби в проходженні підвищення кваліфікації. Напрями навчання, які сьогодні актуальні для вчителів, є досить різноманітними, пропозиції стосувалися не лише тематики викладання шкільних предметів, але й його методичного забезпечення, впровадження інновацій у навчанні, діджиталізації освітнього процесу, психологічного супроводу здобувачів освіти, формування мотивації учнів тощо.

Окремо варто зазначити, що зараз є потреба в підготовці вчителя щодо роботи в рамках Концепції «Нова українська школа», в цьому ключі значна кількість опитаних виявляє бажання пройти навчання за темами: форми і методи роботи у 5-9 класах НУШ; особливості оцінювання у 5 класі НУШ, НУШ-математика, розробка уроків з предмету в НУШ, НУШ фізична культура, природознавство НУШ тощо.

 

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

 

Схожі новини