Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На робочому засіданні ректорату ЗНУ вирішували питання функціонування університету в умовах воєнного часу

На робочому засіданні ректорату ЗНУ вирішували питання функціонування університету в умовах воєнного часу

На робочому засіданні ректорату ЗНУ вирішували питання функціонування університету в умовах воєнного часу
21.03.2022 15:29 Все Головні новини ZNU Zaporizhzhia National University засідання ректорату

Сьогодні, 21 березня, відбулося робоче засідання ректорату ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University). У ньому взяли участь понад півсотні співробітників вишу, серед яких проректори, декани, керівники підрозділів, студентського самоуправління тощо.

Ректор ЗНУ Микола Фролов, привітавши учасників зібрання, зазначив, що наразі колектив університету вимушений працювати у складних умовах воєнного стану, тому є потреба відкоригувати форми організації роботи й продовження освітнього процесу. Він також із гордістю продемонстрував присутнім державний прапор України із підписами захисників – військових ЗСУ, який разом із уламками від ракети, що розірвалася на території залізничного вокзалу Запоріжжя-2 й завдала великих матеріальних збитків корпусам і гуртожиткам університету, будуть передані на зберігання до Музею пам’яті ЗНУ.

Ректор також окреслив головні напрямки роботи університетського колективу, який наразі займається відновленням пошкодженого майна, здійснює роботу в студентських гуртожитках як зі студентами, які там перебувають, так і приймає переселенців із тимчасово окупованих територій. Університетські волонтери також проводять величезний обсяг робіт із допомоги людям, які втратили своє майно, забезпечують їх одягом, предметами індивідуальної гігієни, харчуванням тощо. Окрім іншого, чимало викладачів університету й студентів вже беруть участь в обороні міста або вступили до лав ЗСУ.

Перше питання, яке було висвітлено на ректораті ректором Миколою Фроловим і проректором з навчально-виробничої роботи та матеріально-технічного забезпечення Сергієм Кушніром, це – ліквідація наслідків вибуху, що завдав шкоди будівлям адміністративного корпусу ЗНУ, студентських гуртожитків №№ 3 та 4 та комбінату громадського харчування тощо. Було зазначено, що поки немає можливості здійснити скління вікон, отже вони тимчасово закриваються OSB-плитами. Завдяки активній роботі працівників АГЧ та студентського містечка, яким керує Армен Мхітярян, відбулося прибирання сміття на територіях будівель та біля них, проводяться можливі ремонтні роботи тощо. Студенти, які мешкали в означених гуртожитках, наразі переселені по до гуртожитків № 6, 7. Ректор закликав деканів та інших відповідальних за виховний процес у ЗНУ осіб приділяти їм необхідну увагу й опікуватися потребами молоді, адже багато хто із них втратив дім або він знаходиться на окупованих ворогом територіях.

Також представники адміністрації повідомили про відключення опалення у корпусах і гуртожитках, де зараз не відбувається навчання і не перебувають мешканці. Триває опалювальний процес у корпусі № 3, де утримуються тварини біологічного факультету, а також у гуртожитках, де мешкають студенти і переселенці.

Ще одним важливим питанням, якого торкнулися учасники засідання цього дня, стала виплата заробітних плат працівникам ЗНУ. Його висвітлили ректор Микола Фролов та головний бухгалтер Оксана Арістова. Зокрема, йшлося про необхідність збереження науково-педагогічного колективу й контингенту студентів, їхньої матеріальної підтримки, часткового збереження надбавок тим працівникам, хто сьогодні забезпечують роботу університету.

Студенти наразі були змушені призупинити навчання, тому розглядалося й питання щодо можливості тимчасово припинити внески оплати за навчання, що буде розглядатися в індивідуальному порядку.  Оксана Арістова окреслила також умови виплат працівникам університету заробітної плати та стипендій студентам, зокрема соціальних, а також звернула увагу на правильність оформлення зарплатних табелів. Тимчасово призупиняється оплата за сумісництво, погодинну роботу, надбавки тощо. Ті, хто наразі з об’єктивних причин виїхав за кордон, згідно чинного законодавства України, не мають права на отримання заробітної плати. За підрахунками керівництва, сьогодні за межами України перебувають близько 70 представників науково-педагогічного колективу. Вони можуть написати заяву на відпустку за свій рахунок. Також майже 180 осіб виїхали за межі області. Аналогічний підхід до виплат стосується й колективів університетських коледжів.

У рамках наступного питання йшлося про вимогу МОН України щодо проведення своєчасного випуску бакалаврів цього року й забезпечення усіх необхідних для цього заходів. Отже, представники адміністрації ЗНУ звернулися до деканів факультетів, керівництва ІННІ ЗНУ і навчального відділу тощо, аби підготуватися до здійснення випускних процедур, враховуючи друк і вручення дипломів бакалаврам. Саме сьогодні, як було вказано, почала працювати Єдина державна електронна база з питань освіти, отже відповідальні за зміст освіти в ЗНУ мають активно здійснювати відповідні роботи з підготовки документації для випускників 2022 року. Наразі на нарадах, що проводить МОН України, як було відзначено, також розглядаються й вирішуються актуальні питання щодо Вступу- 2022, пошуку оптимальних моделей, питання ЗНО тощо. Отже університет має бути готовим вчасно реагувати на відповідні директиви. Також представники академічного колективу обговорили подальшу взаємодію на іноземними студентами, зокрема й те, що триватиме зарахування усіх охочих іноземців на навчання до ЗНУ.

Було також відзначено, що представників ЗНУ активно підтримують колеги з Польщі та інших країн, з якими маємо продовжувати комунікувати. Ректор Микола Фролов  відзначив активну діяльність студентського волонтерського руху в ЗНУ, подякував його активістам, які виконують великий обсяг роботи з допомоги студентам, переселенцям з тимчасово окупованих територій, відзначив плідну роботу психологів факультету СПП, які надають підтримку тим, кому вона необхідна. А ще – закликав активно долучатися до цього процесу представників ФСУ на чолі з деканом Тетяною Бірюковою. Відзначив і плідну роботу представників ІННІ ЗНУ та університетських гуртожитків – №2, 6,7.

Проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура звернувся до керівників, які відповідальні за підготовку заходів, що стосуються продовження освітнього процесу у 2022 році. Йдеться передусім про організацію підготовки до випуску бакалаврів, продовження освітнього процесу для студентів, які мають змогу сьогодні працювати дистанційно – у Zoom, Moodle ZNU, долучатися до індивідуальних консультацій із викладачами тощо. Також закликав представників факультетів здійснити аналіз можливостей і знайти шляхи вирішення організаційних питань, аби продовжити навчальний процес. Який, скоріше за все, буде поновлений вже з 4 квітня.

Голова ППО ЗНУ Борис Папвловський, своєю чергою, наголосив, що триває робота профспілки, яка теж об’єднала свої зусилля із волонтерами, і продовжує надавати матеріальну допомогу освітянам та працівникам університету.

А проректор з наукової роботи Геннадій Васильчук звернувся із словами вдячності до жінок університету, які напередодні свята 8 Березня відмовилися від подарунків профспілки й передали коробки цукерок волонтерам – для дітей й тих, хто їх сьогодні потребує більше.

Геннадій Васильчук разом із проректором з науково-педагогічної роботи Юрієм Кагановим поінформували присутніх щодо продовження діяльності відділу аспірантури й докторантури, яка наразі здійснює роботу з підготовки до вступної кампанії. Передбачувано, вступні екзамени відбуватимуться онлайн. Також триває робота НДЧ, проєктна діяльність тощо. Йшлося й про забезпечення науковою літературою на базі наукової бібліотеки ЗНУ, безкоштовного підключення до проєкту у галузі масової онлайн-освіти Coursera, що дозволить студентам університету й коледжів опанувати потрібні навички з багатьох різноманітних курсів.

Обговорили й перспективи визнання результатів навчання у системі неформальної та інормальної освіти. Декани факультетів мають ознайомитися із відповідними документами, аби надавати можливість здобувачам вищої освіти у ЗНУ користуватися такими формами освіти. Йшлося й про нову Постанову Кабінету Міністрів України щодо акредитації освітніх програм, за якими здійснюють підготовка здобувачів вищої освіти, в умовах воєнного стану (№ 295, від 16 березня 2022 р.), про організацію видачі дипломів випускникам аспірантури, про зупинення співпраці із контрагентами Росії та Білорусії тощо.

Насамкінець директорка регіонального інформаційно-виробничого вузла ЗНУ Людмила Комісарова звітувала щодо готовності університетського підрозділу до друку та підготовки необхідних документів для випускників цього року. А керівники коледжів ЗНУ доповіли про організацію роботи у цих підрозділах.

Представники адміністрації ЗНУ натомість надали роз’яснювальні відповіді на запитання учасників зібрання щодо організації інших робочих моментів.

Моніка Татевосян звітувала про діяльність студради ЗНУ, а також висвітлила актуальні питання, пов’язані із забезпеченням комфортних умов перебування студентів у гуртожитках та продовженням навчального процесу

На завершення засідання Микола Фролов закликав представників академічного колективу бути згуртованими, аби університет міг і надалі працювати й забезпечувати безперебійний освітній процес. А також повідомив, що ЗНУ отримав подарунок від Ілона Маска – Starlink-інтернет, який ректору був вручений представником адміністрації ЗОДА під час наради з виготовлення бронежилетів за проєктом, у якому беруть участь й науковці ЗНУ.

Актуальним завданням для керівників структурних підрозділів університету також є підготовка до наступного засідання ректорату, який відбудеться вже у четвер, 24 березня та Вченої ради (29 березня, о 11.00), що проходитимуть на онлайн-платформі Zoom.

Перший проректор Олександр Бондар звернувся із закликом до представників факультетів й коледжів приєднатися до формування питань порядку денного наступних засідань, аби вчасно вирішувати актуальні питання щодо функціонування ЗНУ в складних умовах сьогодення. Зокрема, це стосується інформування щодо змін у законодавстві, здійснення відповідних заходів, продовження наукових досліджень й підготовки до захисту дисертацій, грантових програм тощо.

Надалі відбулася нарада керівників університетських підрозділів із проректором Олександром Гурою щодо подальшої організації освітнього процесу та питань організації практик у ЗНУ.

 

Олена Хлистун

Схожі новини