Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На факультеті іноземної філології ЗНУ вивчення літератури допомагає студентам під час війни

На факультеті іноземної філології ЗНУ вивчення літератури допомагає студентам під час війни

На факультеті іноземної філології ЗНУ вивчення літератури допомагає студентам під час війни
25.04.2022 10:54 Все Головні новини Факультети Іноземної філології ZNU Zaporizhzhia National University факультет іноземної філології освітній процес інноваційні освітні методики

Поновлення освітнього процесу для студентів факультету іноземної філології ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) пов’язане із суттєвими трансформаціями шляхів осмислення програмного матеріалу фахових дисциплін. Зокрема, йдеться про вивчення історії зарубіжної літератури на першому та другому курсах перекладацького та філологічного відділень. Попри занепокоєння викладачів щодо можливого зниження пізнавальної активності студентства під час війни, спаду читацького інтересу, складності психоемоційного стану, заняття стали специфічною формою терапії та продемонстрували нові горизонти осмислення традиційного художнього матеріалу.

Одна з програмних тем у вивченні класичної античності на першому курсі – поеми Гомера. Однак читання важких гекзаметрів й обговорення монументальних образів героїчного епосу зазвичай не викликає студентського захоплення. Цьогоріч вивчення «Іліади» набуло характеру ціннісного самовизначення, адже модус героїчного в українському сьогоденні найбільш актуалізований. Співвіднесення ціннісних парадигм архаїчної доби й сучасності виявило несподівані аналогії та точки перетину. Героїзм як сенс і зміст буття Ахілла, Гектора, Патрокла, Агамемнона осмислений першокурсниками як позачасову цінність, а пристрасті героїв давнього світу, попри епічний антипсихологізм, викликали дискусії про жіночу зраду (на прикладі героїні епосу Єлени) і вірність (Пенелопа), чоловічу підступність (Паріс) і ревнощі (Менелай), батьківську любов (Пріам). До того ж, студенти відзначили, що читання ритмічного поетичного тексту вголос має ефект заспокійливої медитації.
Триває вивчення історії літератури й на другому курсі. Студенти під час війни знайомились з естетикою класицизму та доби європейського Просвітництва. Болючі питання сьогодення озвалися в драмі П. Корнеля «Сід» і романі Дж. Свіфта «Мандри Гуллівера». Драматична ситуація життєвого вибору між громадянським обов’язком й особистим щастям потребувала від студентів глибшої рефлексії, адже вже не сприймається як вимога естетично обмеженого класицизму. Раціоцентризм і просвітницькі ідеологеми роману Свіфта не виглядають нудним моралізуванням. Вони змушують прикласти їх до реалій нашого часу й погодитися з королем країни велетнів Бродінгнеггу, неприємно враженого розповіддю Гуллівера про винайдення людьми пороху й смертоносну дію свинцевої кулі.
Варто визнати, що осягнення художньої спадщини минулих епох має важливий аксіологічний потенціал, адже література – універсальне джерело смислів, які містить відповіді на важкі виклики сьогодення. Читання під час війни залишається продуктивною практикою розширення мисленнєвих горизонтів і вироблення особистих цінностей і сприяє самоідентифікації.

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
https://t.me/pressluzhbaZNU

Схожі новини