Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / У ЗНУ бакалаврів освітньої програми «Графічний дизайн» навчають, як набути вправності у візуальній мові

У ЗНУ бакалаврів освітньої програми «Графічний дизайн» навчають, як набути вправності у візуальній мові

У ЗНУ бакалаврів освітньої програми «Графічний дизайн» навчають, як набути вправності у візуальній мові
18.05.2022 12:32 Все Головні новини Факультети Соціальної педагогіки та психології ZNU Zaporizhzhia National University факультет соціальної педагогіки та психології кафедра дизайну освітній процес методики викладання

Під час організації навчальної та дослідницької діяльності бакалаврів викладачі кафедри дизайну факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) раз-у-раз звертають увагу майбутніх дизайнерів на те, що не варто братися за графічний планшет, поки не пройдено важливий етап – етап пошуку ідей.

Як показують реалії дизайн-фаху, чимало практиків «грішать» тим, що долають цей етап поспіхом. Вони хапаються за перше, що видається їм перспективним, – і розпочинають втілювати в життя вподобану ідею, геть чисто ігноруючи при цьому незрілість задуму. Причини такого «ігнорування» коли несвідомі, наприклад, дається взнаки внутрішнє прагнення залишитися в знаній зоні комфорту, а інколи – свідомі, скажімо, дизайнеру бракує часу. Проте, незалежно від цього, наслідок невтішний: генерується посереднє візуальне рішення, яке, в кращому випадку, яскраве, тож має шанс впасти в очі потенційному споживачу, а в гіршому – відверто невдале й відтак ігнороване останнім.
У сучасному світі, коли на всіх рівнях зростає складність нашаровування візуальних, вербальних і сенсорних сигналів, досконалий візуальний дизайн комунікацій украй важливий. Оскільки саме він – запорука не лише ефективності цих комунікацій, а ще й чудова нагода зробити привабливими цікаві людські досвіди. Перш ніж йтиметься про практикований бакалаврами на кафедрі дизайну факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ дієвий дизайнерський інструмент на етапі пошуку ідей, продемонструємо на надихаючому прикладі, як дизайнери-практики, котрі свідомо приділили час етапові пошуку ідей, запропонували непересічний концепт. Він, своєю чергою, дозволив згенерувати на виході оригінальне дизайн-рішення.
Отже, дизайнери отримали замовлення на рекламний постер для авіакомпанії, яка, серед іншого, здійснює авіаперевезення за напрямками «Нью-Йорк-Сідней» і «Сідней-Нью-Йорк». Перше, що спадає на думку, – це спробувати візуально «обіграти» у той чи той спосіб літак, що зринає в небо, пасажирів, котрі прямують до трапу, штурмана, який контролює політ... Знайомо, еге ж? Ось і дизайнери-практики, про яких йдеться, вирішили, що годі «набивати оскомину» та заходилися генерувати «нетрафаретні» способи представити означені авіанапрямки. Синтез наполегливої праці й творчого ентузіазму скерував пошук дизайн-ідеї в напрямку непересічного «моделювання» відомої будівлі з... яблука. Справді, у нашаткованому яблуці одразу упізнається Сіднейський оперний театр. Відповідно, візуальний зв'язок з сіднейським авінапрямком встановлюється миттєво. Утім, як і зі Нью-Йоркським авінапрямком: варто пригадати другу – неофіційну – назву Нью-Йорка – «Велике яблуко» – і зв'язок стає очевидним.
Під час опанування навчальних дисциплін кафедри дизайну бакалаври вивчають різні інструменти, які максимально задіюють їхню базу асоціацій та ідей за візуальної інтерпретації обраної теми. Серед них виділяється своєю практикоорієнтованістю такий дизайнерський інструмент, як формстормінг. Еллен Лаптон і Дженніфер Коул Філліпс, авторки сучасного популярного видання «Графічний дизайн. Нові основи», розглядають формстормінг передусім як акт візуального мислення і, безумовно, як потужний дизайнерський інструмент, який допомагає досягти вищого рівня концептуальних інновацій, ідейних і формальних. Вправи з формстормінгу можуть набувати різних форм. Бакалаври кафедри дизайну мають справу з класичним варіантом цієї вправи: студент обирає тему й візуально інтерпретує її у (50, 70, 100 і більше) способів – ітерацій. Під час опрацювання ітерацій бакалавр має максимально широко задіяти такі базові поняття семіотики, як знаки-індекси, знаки-образи й знаки-символи. Розробляючи численні ітерації однієї і тієї ж теми, дизайнер мусить «глибоко копати»: знову й знову повертатися до своєї бази асоціацій та ідей. Як результат, настане та мить, коли дизайнер досягне стану, під час якого він «вичерпає» всі очевидні варіанти – і за цієї умови він буде готовий для встановлення неочевидних зв’язків, які і стануть джерелом глибини й широти в дизайн-концепціях, а, отже, істотно зростає ймовірність віднайти справді цікавий візуальний дизайн-концепт. Прикладами виконання вправи «Формстормінг» в освітньому процесі на факультеті СПП стали роботи бакалаврів освітньої програми «Графічний дизайн» Аліна Іващенко, Олена Хуповка, Єлизавета Брія та Софія Ценова. Усім їм такий підхід допоміг розвинути креативність і вдосконалити майстерність.

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
https://t.me/pressluzhbaZNU


Схожі новини