Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Інтерв’ю з деканом Віктором Костюком: чому варто вступати на факультет журналістики?

Інтерв’ю з деканом Віктором Костюком: чому варто вступати на факультет журналістики?

Інтерв’ю з деканом Віктором Костюком: чому варто вступати на факультет журналістики?
08.06.2022 14:58 Все Головні новини Факультети Журналістики Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування ZNU Zaporizhzhia National University факультет журналістики відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування профорієнтаційна діяльність інтерв’ю з деканом

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває реалізація важливого профорієнтаційного проєкту «Чому ЗНУ». У його рамках на YouTobe-каналі розміщуватимуть інтерв’ю з представниками факультетів та інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю. Потебні. Сьогодні вашій увазі пропонується інтерв’ю з кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри журналістики, деканом факультету журналістики Віктором Костюком.

Дарина Куліченко: - Вікторе Володимировичу, поділіться, будь ласка, власною історією. Як ви пов’язали своє життя з факультетом?
Віктор Костюк: - У моїй біографії багато цікавих моментів. Я закінчив педагогічний інститут за фахом “учитель української мови та літератури”. Згодом обіймав посаду вчителя, а пізніше – й директора школи. Після 18 років цієї діяльності захистив дисертацію кандидата педагогічних наук. Мені запропонували роботу: на той час це ще був філологічний факультет нашого університету, але діяльність стосувалася спеціальності “журналістика”. Довелося здобувати саме журналістську освіту, співпрацювати з медіа. Матеріали подавав, наприклад, до столичної газети «День». Так опановував журналістику: від старшого викладача, доцента, завідувача кафедрою до декана факультету.
Д.К.: - Скажіть, будь ласка, що цікавого є на вашому факультеті? Чим він особливий?
В.К.: - У нас в України більш ніж 30 факультетів журналістики. Наш навчальний план відрізняється від аналога всіх інших. Ми значну увагу приділяємо формуванню практичних навичок. Ви не знайдете жодного факультету, де за 4 роки навчання на бакалавраті, а це – 8 семестрів, студенти мали б 7 практик. Логіка наша така: щоб стати журналістом, важливо фахові вміння формувати на практиці. Хочеш навчитися плавати – плавай, хочеш навчитися бігати – бігай. Хочеш бути журналістом – будь ним. І ось оце «будь ним» починається з першої практики, яка є вже в другому семестрі першого курсу, тому що одна справа сидіти в аудиторії, а інша – потрапити в ту атмосферу, в якій працює засіб масової інформації, подивитися, як працюють колеги. Це дає можливість самому студенту відчути, що він може, чого не може, зарекомендувати себе, і, звичайно, в подальшому якомога швидше отримати робоче місце.
Д. К.: - А які на Вашому факультеті спеціальності?
В.К.: - У нас дві спеціальності. Це – 061 «Журналістика»: ми готуємо фахівців трьох напрямків: власне «Журналістика», «Реклама і PR» та «Редакторсько-видавнича діяльність і медіамоделювання». Колись, десь років 7 тому, – це були окремі спеціальності, сьогодні їх звели в одну, але це – різні освітні програми. І друга спеціальність – 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». У нас освітня програма називається «Інформаційно-комунікаційна діяльність».
Д. К.: - А де Ваші студенти проходять практику?
В. К.:- Сім практик маємо. На першому та другому курсах даємо можливість відчути себе фахівцем у різних галузях, видах журналістики: радіо, ТБ, у друкованих медіа, на інтернет-порталах. Якщо говорити про рекламістів, то це – рекламні агенції, рекламні структури в різних організаціях і PR-структури. Для майбутніх видавців – це різноманітні видавничі структури. Коли ми говоримо про спеціальність «Інформаційно-комунікаційна діяльність», то це робота в пресслужбах, в державних і недержавних структурах, де вони допомагають секретарям, в архівах тощо.
Д. К.: - А чи популярна наукова діяльність серед ваших студентів?
В. К.: - Коли студенти йдуть на факультет журналістики вони себе, найперше, бачать публічною людиною, яка бере інтерв’ю, або готує відповідний матеріал, або рекламу, або редагує книгу чи сайти. Але освітній процес на факультеті дає можливість спробувати себе і в науці. Тобто написання курсових робіт, виступи на конференції – це те, що сприяє формуванню інтересу до наукової діяльності, що треба опанувати. Свідченням того, що інтерес у студентів до цього є, стають перемоги на олімпіадах, конкурсах. Студенти, які мають до цього схильність, йдуть в магістратуру. Якщо брати відсоток магістрантів, то він коливається залежно від року: десь 50 відсотків, десь менше, десь більше. Ну, а далі – це аспірантура, або, як тепер правильно говорити, PhD-програма та захист. Навіть ті науково-педагогічні працівники, які є в нас у ЗНУ, – це, зокрема, і Юлія Любченко, й Анна Баранецька, і Юрій Костюк, і викладач нашого коледжу Олександр Микитів – це ті студенти, які свого часу захистили дисертації.
Д. К.: - Розкажіть, будь ласка, про діяльність студентського самоврядування на факультеті.
В.К.: - Студентська рада – це, найперше, точка зору, яку ми повинні чути, бо не кожен наважиться підійти, хоч ми і намагаємося такий контакт тримати, і сказати, що щось ви, Вікторе Володимировичу, можливо, робите не так. Студентська рада – організатор різних заходів. Зокрема, сьогодні є актуальним таке питання, як вивчення думки студентів, щодо того, як заняття проводяться, наскільки задовольняє це молодь. Дехто ставиться до цього поверхово, проте я вважаю, що це повинно бути, світ так живе. Ми три роки працюємо в європейській програмі з реформування журналістської освіти. Там ці традиції давні, тому що неможливо когось навчити, не врахувавши їхньої думки. А якщо взяти нашу галузь комунікацій, тут щодня відбуваються певні зміни.
Д. К.:- Розкажіть, будь ласка, про випускників факультету журналістики. Чи є серед них відомі особистості?
В.К.: - Цей рік знаменний для факультету журналістики, тому що двадцять років тому, в 2002 році, ми випустили перших журналістів. Випускники – це ті люди, якими ми пишаємося, ми готуємо тих людей, котрі є «в кадрі» і «за кадром». Немає в Запоріжжі жодного засобу масової інформації, де б не були наші випускники. Якщо ви відвідаєте сайт, скажімо, телеканалу «МТМ», ви побачити і в керівних структурах, і просто серед журналістів відсотків 80 – це наші випускники. Наприклад, взяти «Алекс», Ольга Лебедєва – це головна редакторка телеканалу. Але це – не тільки журналістські структури, це й видавничі та рекламні. Наприклад, Руслан Керімов – керівник рекламної агенції в столиці. Володимир Шевченко очолює відповідну агенцію в Запоріжжі. Ми навіть маємо народного депутата: Сергій Штепа закінчив факультет журналістики і опанував освітню програму «Редакторсько-видавнича діяльність». Якщо говорити про ТБ-журналістів, то згадаємо телеканал «СТБ» - Яна Бринзей, ведуча новин «Вікна»; телеканал «Інтер» – Юрій Володьков, головний редактор програми «Стосується кожного»; Федір Попадюк – це «Українська правда». Це те, що надихає, орієнтує нас: ми маємо Асоціацію випускників, дуже часто випускники бувають у нас у гостях, хоча зараз більше дистанційно, виступають. Одна справа, коли я щось сказав як викладач, зовсім інша, коли говорить людина, яка цим займається. Це більш переконливо для студента. Якщо ви проаналізуєте сайт Запорізького національного університету, там є рубрика «Історії успіху випускників». Ви побачите, що про випускників журфаку там матеріалу більше, ніж від інших факультетів.
Д. К.: - Як з Вами можна зв’язатися, аби отримати відповіді абітурієнтам щодо вступу?
В.К.: - На сайті факультету є телефони; електронна пошта і моя, і студентської ради; ви можете приїхати; можете зателефонувати й домовитися, щоб ми вам показали нашу матеріально-технічну базу, наприклад, аудиторію, де готують радійників чи телевізійників, тобто ми відкриті до будь-яких форм співпраці. Я вам хочу сказати, що цього тижня приходили батьки. Навіть одні з Кривого Рогу з абітурієнтом, а також мама приходила без сина, бо в в нього деякі проблеми зі здоров’ям. Це – найкращий спосіб познайомитися: прийти побачити, доторкнутися та зробити для себе висновок.
Д. К.: - І відчути цю атмосферу, яка панує на факультеті!

Переглянути інтерв’ю з Віктором Костюком можна за лінком: https://www.youtube.com/watch?v=efb3Ih5LQ98

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
https://t.me/pressluzhbaZNU

Схожі новини