Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Кафедра інформаційної економіки, підприємництва та фінансів вдосконалює digital-технології змішаного та дистанційного навчання

Кафедра інформаційної економіки, підприємництва та фінансів вдосконалює digital-технології змішаного та дистанційного навчання

Кафедра інформаційної економіки, підприємництва та фінансів вдосконалює digital-технології змішаного та дистанційного навчання
30.12.2022 11:19 Все Головні новини Інженерний інститут ЗНУ ZNU Zaporizhzhia National University ЗНУ Запорізький національний університет Інженерний навчально-науковий інститут імені Потебні кафедра інформаційної економіки підприємництво фінанси діджиталізація освіти

Двадцять восьмого грудня на базі спеціалізованого навчально-методичного центру «Цифрові сервіси в управлінні бізнесом» відбулося чергове засідання науково-методичного семінару, який присвятили вдосконаленню технологій online-освіти в умовах асинхронного навчання. Не лишилися поза цього процесу й викладачі/ки кафедри інформаційної економіки, підприємництва та фінансів Інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю.М. Потебні ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University). Вони спільно зі здобувачами/ками освітніх програм кафедри шукали конструктивні відповіді на ці виклики.

 

За словами одного з організаторів семінару, професора В’ячеслава Глущевського, впродовж двох останніх семестрів унаслідок війни освітній процес вимушено повністю перейшов в online-формат, і тому викладачі/ки мають гармонійно поєднувати традиційні освітні технології з новітніми інструментами online-освіти, спираючись на сучасні digital-технології. Як зазначив керівник Центру доцент кафедри Євгеній Мержинський, одним із головних завдань Центру є постійне вдосконалення методики й засобів викладання профільних для кафедри дисциплін завдяки впровадженню в освітній процес інноваційних технологій навчання. А цей семінар планувався як тренінг-майданчик, на якому зустрілися зацікавлені учасники/ці освітнього процесу – викладацтво й студентство для обговорення перспектив і готовності впроваджувати інтерактивні методи навчання на основі кращих вітчизняних та європейських стандартів і практик.

Спікери – професор Іван Клопов і доценти Вікторія Хорошун і Євгеній Мержинський під час семінару презентували своє «бачення того, яким чином можна і слід змінити контент, що розміщується на університетській online-платформі Moodle» для того, щоб здобувач/ка, незважаючи на обставини, не втрачали можливості вмотивовано отримувати й надалі якісну освіту. Своїми виступами вони підкреслили, що навчальний контент необхідно «створювати» у такому digital-форматі, щоб він був ефективним для передачі знань в асинхронному режимі, підвищував зацікавленість і вмотивованість здобувачів і сприяв їхній самостійній творчості під час опанування матеріалом дисципліни.

Зазвичай, кожний семінар завершується обговоренням висвітленої проблематики та способів її вирішення. Не став винятком і цей захід, адже далі почався «мозковий штурм». Студенти/ки активно включилися в процес і впродовж півгодини обговорювали не лише представлений під час семінару матеріал, а й такі питання, як стосунки між викладачами/ками та студентством; ставлення молоді до навчання; чи потрібно завдяки додатковим засобам зацікавлювати аудиторію; чи приходить молодь вже мотивована до отримання знань тощо. Ділилися хлопці та дівчата й власним досвідом сприйняття матеріалу online тощо.

У підсумку, який підбив ініціатор семінару В’ячеслав Глущевський, керівник робочої групи освітньої програми «Інформаційна економіка», учасники/ці спільно ухвалили основні найбільш ефективні формати навчального контенту з урахуванням специфіки навчальних дисциплін кафедри, а саме: короткі навчальні відео-лекції, зокрема, у форматі скрінкастів (за пропозицією студентства, тривалість відео до 20 хвилин, а для зручності перегляду застосовувати тайм-коди); презентація як структурована наочна подача навчального матеріалу, зокрема, в одному з двох цільових форматах – як доповнення до відеолекцій або для самостійного вивчення матеріалу; матеріал лекцій, що містить, замість суцільного тексту, структурно-логічні схеми, таблиці, тематичний глосарій, гіперлінки на зовнішні додаткові навчальні online-контенти, завдання для самоконтролю (за пропозицією студентства, у формі експрес-тестів).

За спільною ініціативою, ще одним результатом цієї зустрічі є створення студентської «групи технічної підтримки» ініціатив кафедри з діджиталізації навчального контенту. Учасники/ці групи зможуть найефективніше опанувати навчальний матеріал,наче «занурившись у нього з середини» під час підготовки презентацій і створення відео-контенту, а це – дуже корисні для майбутньої професійної діяльності soft skills.

Попереду багато роботи, і колектив кафедри усвідомлює можливі перешкоди під час реалізації цих ініціатив, але, завдяки ініціативі викладацтва і підтримці з боку студентства, приймає ці виклики та з перспективою дивиться у найближче майбутнє цифрового освітнього процесу.

 

Відеозапис заходу:

https://www.youtube.com/watch?v=d4FbBTgBfZ4

 

Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. Потебні

 

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ: https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

 

Схожі новини