Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Кафедра дошкільної та початкової освіти долучилася до засідання круглого столу, присвяченого ролі сертифікації в професійному зростанні

Кафедра дошкільної та початкової освіти долучилася до засідання круглого столу, присвяченого ролі сертифікації в професійному зростанні

Кафедра дошкільної та початкової освіти долучилася до засідання круглого столу, присвяченого ролі сертифікації в професійному зростанні
11.01.2023 08:42 Все Головні новини Факультети Соціальної педагогіки та психології ZNU Zaporizhzhia National University ЗНУ Запорізький національний університет факультет соціальної педагогіки психологія наукова діяльність освітній процес круглий стіл сертифікація вчителів

Десятого січня відбулося засідання круглого столу на тему: «Роль сертифікації в професійному зростанні педагогічних працівників/ць». Захід організували за ініціативи Управління Державної служби якості освіти у Запорізькій області. Його присвятили процедурі сертифікації вчителів/ок початкових класів. У ньому взяли участь начальниця Управління Державної служби якості освіти у Запорізькій області Тетяна Озерова та її заступниця Ольга Коноваленко, завідувач обласного науково-методичного центру моніторингових досліджень якості освіти КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР Роман Шумада, керівники/ці територіальних відділів освіти, директори/ки закладів освіти та їхні заступники, вчителі/ки Запоріжжя та Запорізької області.

 

Запорізький національний університет на заході представляла доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти Юлія Зубцова, яка вже чотири роки – освітня експертка Державної служби якості освіти. Пані Юлія ознайомила присутніх із використанням досвіду її роботи як освітньої експертки в підготовці майбутніх вчителів/ок початкових класів. Доцентка принагідно нагадала, що Запорізький національний університет розпочав підготовку фахівців і фахівчинь за освітньою програмою «Початкова освіта» з 2018 року – від початку реформи Нової української школи – та наголосила, що як і в шкільний освіті, модель підготовки учительських кадрів, спрямована на передачу студентам і студенткам певного обсягу знань, умінь і навичок, втрачає свою перспективність. Відповідно, має змінитися зміст підготовки майбутніх вчителів і вчительок, що відповідає Концепції НУШ та Державному стандарту початкової освіти.

Спікерка навела приклади змін у системі підготовці здобувачів і здобувачок, які відбуваються завдяки її досвіду роботи як освітньої експертки. Так, в освітній програмі «Початкова освіта» переглянули перелік фахових компетентностей і доповнили їх, згідно з Професійним стандартом. Процедура сертифікації дала змогу зрозуміти, що цей Стандарт – орієнтир для ЗВО у формуванні відповідних компетентностей, тому що процедура сертифікації виявляє їхню сформованість. Зазначені в «Методиці експертного оцінювання практичного досвіду вчителів/вчительок» показники визначених процедурою сертифікації критеріїв, знайшли своє відображення в програмових результатах навчання здобувачів/ок вищої освіти.

На заняттях зі «Вступу до педагогічної професії», «Педагогіки», «Дидактики початкової освіти», студенти й студентки ознайомлюються з Положенням про сертифікацію педагогічних працівників/ць. До того ж, Юлія Зубцова зауважили, що в ЗНУ навчаються студенти й студентки на бакалаврському та магістерському рівні, які вже – сертифіковані вчителі та вчительки. Таких здобувачів і здобувачок освіти викладачі заохочують розповідати на практичних заняттях про власний досвід сертифікації. Також їм перезараховують теми та модулі на фахових дисциплінах, згідно з Положенням ЗНУ «Про порядок визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної освіти».

Крім того, запитання ЗНО для вчителів/ок входять до тестів із фахових дисциплін студентів і студенток. Цінність цих завдання, які викладачі й викладачки використовують під час тематичного та підсумкового контролю, полягає в тому, що вони, в переважній більшості, компетентнісні, а саме, дозволяють застосувати теоретичні знання фахових дисциплін у практичних ситуаціях. Таким чином, з одного боку, викладачі/ки мають можливість перевірити наявність знань і сформованість вмінь студентів і студенток, а з іншого, зрозуміти, які теми потребують додаткового опрацювання та перегляду. Спостереження за навчальним заняттям учасників і учасниць сертифікації та його самоаналіз – це етапи, до яких доцентка залучається як експертка. Це дає можливість зрозуміти типові помилки та проблеми у викладанні, а отже, попередити їх у студентів /студенток під час педагогічної практики.

Ознайомча робота здобувачів освітньої програми «Початкова освіта» з процедурою сертифікації не минає даремно, адже в цьому році магістрантка запропонувала тему кваліфікаційної роботи «Сертифікація як інструмент вивчення професійної компетентності вчителів/вчительк початкової школи». Тож як працівники та працівниці закладу, який не тільки здійснює навчальну та практичну, а й наукову підготовку, викладачі та викладачки ЗНУ сприяють науково-дослідній роботі студентів і студенток у цьому напрямі. Отже, досвід роботи Юлії Зубцової як освітньої експертки позитивно сприяє у підготовці компетентного фахівця/фахівчині, здатних здійснювати освітню діяльність в умовах запровадження Концепції «Нова українська школа» та потенційного учасника/учасниці процедури сертифікації.

 

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

 

Схожі новини