Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Кафедра дизайну обговорила перспективи розвитку освітніх програм

Кафедра дизайну обговорила перспективи розвитку освітніх програм

Кафедра дизайну обговорила перспективи розвитку освітніх програм
23.01.2023 09:47 Все Головні новини Факультети Соціальної педагогіки та психології Дизайн ZNU Zaporizhzhia National University ЗНУ Запорізький національний університет факультет соціальної педагогіки психологія кафедра дизайну освітньо-професійні програми стейкґолдери

Дев’ятнадцятого січня на базі кафедри дизайну факультету соціальної педагогіки та психології Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University), за ініціативи гарантів і гаранток освітньо-професійних програм «Графічний дизайн» – бакалаврського (першого) рівня та магістерського (другого) рівня вищої освіти, відбулася zoom-конференція проєктних груп для обговорення перспектив розвитку та покращення цих освітніх програм.

 

Під час заходу йшлося про те, що стратегія реформування вищої освіти України передбачає, зокрема, створення дієвої системи моніторингу та систематичного поліпшення якості вищої освіти. Це, з одного боку, відповідає чинним рекомендаціям і стандартам Європейського простору вищої освіти, а з іншого боку, орієнтується на найкращі світові практики і, як результат, виступає дієвою технологією з досягнення відповідності освітньої системи актуальним вимогам і нагальним потребам сучасного суспільства. Одне з найперших завдань такої реформи – залучення зовнішніх і внутрішніх стейкґолдерів/ок до аналізу освітніх програм, передусім, їхніх змістовних компонентів.

До обговорення під час zoom-конференції запросили стейкґолдерів/ок, науково-педагогічні працівники/ниць провідних ЗВО України, які здійснюють професійну підготовку майбутніх дизайнерів та дизайнерок, і здобувачів і здобувачок освітніх програм. Зокрема, на конференції були присутні гарантка освітньо-професійної програми «Графічний дизайн» бакалаврського (першого) рівня вищої освіти, доцентка, к.пед.н., членкиня спілки дизайнерів України Ганна Брянцева; гарантка освітньо-професійної програми «Графічний дизайн» магістерського (другого) рівня вищої освіти, доцентка, PhD, членкиня спілки дизайнерів України Ганна Чемерис; заслужена художниця України, доцентка, членкиня Національної спілки художників України Ірина Гресик. А ще – старший викладач, член Спілки дизайнерів України Олександр Брянцев; старший викладач, член Спілки дизайнерів України та Національної спілки рекламістів Микола Потапенко та викладачка, кандидатка мистецтвознавства Христина Содомора.

Серед запрошених науково-педагогічних працівників і працівниць були художниця-графік, заслужена майстриня мистецтв України, професорка кафедри образотворчого мистецтва Волинського національного університету імені Лесі Українки Інна Черкесова та професор кафедри дизайну Луганського національного університету імені Т.Г. Шевченка, кандидат педагогічних наук, член спілки дизайнерів України Володимир Кардашов. Стейкґолдерів і Стейкґолдерок під час обговорення освітньо-професійних програм представили директор ТОВ Рекламно-виробнича фірма «Авангард» В.Б. Очеретько та директорка «Chellendge Design» Юлія Петриченко. Зокрема, на конференцію завітали здобувачі та здобувачки освітньої програми магістерського рівня (Вероніка Лабінська, Влад Гапанюк, Олександра Тимофієва й Анастасія Димова) та бакалаврського рівня (Марія Тюріна й Олександра Дороніна).

Під час заходу Інна Черкесова, художниця-графік, заслужена майстриня мистецтв України, професорка кафедри образотворчого мистецтва Волинського національного університету імені Лесі Українки, зазначила, що знаковий момент для перспектив розвитку освітньо-професійної програми «Графічний дизайн» магістерського (другого) рівня вищої освіти – це наявність освітніх компонентів «Етно- та Екодизайн» і «Синтез мистецтв у дизайні». Саме наявність зазначених компонентів уможливлює формування сучасного українського дизайнера/дизайнрки, який стане амбасадором/амбасадоркою українського мистецтва на світовому ринку дизайн-продукції. Зокрема, професорка додала, що вважає перспективним напрямком взаємодію та співпрацю між кафедрою дизайну Запорізького національного університету та факультетом культури і мистецтв Волинського національного університету імені Лесі Українки.

Володимир Кардашов, професор кафедри дизайну Луганського національного університету імені Т.Г. Шевченка, кандидат педагогічних наук, член спілки дизайнерів України, своєю чергою зауважив, що навчальні плани освітньо-професійних програм відзначаються продуманістю, збалансованістю змістовних компонент і логічністю структури. Також професор наголосив на тому, що в освітньо-професійній програмі магістерського рівня передбачений освітній компонент «Європейські креативні студії», змістом якого впроваджуються кращі зразки європейського досвіду. Це – надважливо в контексті розгортання широкомасштабного процесу євроінтеграції України.

Під час перегляду комплексу освітніх компонентів проаналізували фахові компетентності, які входять до освітньо-професійних програм, і навчальні плани підготовки здобувачів і здобувачок вищої освіти. Стейґолдери та стейкґолдерки надали цінні пропозиції щодо покращення змісту освітніх компонент з огляду на особливості виробництва в контексті воєнного часу та в контексті перспектив подальшого відновлення економіки України в післявоєнний період. Зокрема, своїми думками про зміст освітніх програм і про перспективи удосконалення змісту освітніх компонентів бакалаврської програми «Дизайн реклами» та «Айдентика» поділився директор рекламного агентства «Авангард». Він порекомендував корисні та сучасні інформаційні джерела про виробничий процес в умовах віддаленої праці. За результатами обговорення присутні константували, що освітньо-професійні програми відповідають чинним стандартам вищої освіти за спеціальністю 022 «Дизайн», а також – запитам потенційних роботодавців і роботодавиць. Вони націлені на розвиток національного потенціалу сучасних дизайн-практик. Цим забезпечується якісна підготовку майбутніх фахівців і фахівчинь і сучасним запитам, які висуває ринок праці перед дизайнерами й дизайнерками. Групи забезпечення погодились із думкою про необхідність впровадження вибіркових дисциплін англійською мовою задля посилення потенціалу міжнародної академічної мобільності здобувачів і здобувачок.

Зокрема проєктна група погодилась із пропозицію здобувачів/ок та стейкґолдерів/ок посилити вагу освітнього компоненту “Комплексне проєктування”, та прийняли рішення перерозподілити обсяги кредитів. Також у результаті дискусії, рефлексуючи на виклики сучасності було констатовано, що з настанням війни у 2022 році через наслідки, нею спричинені, принципово підвищилась потреба в проєктування доступного середовища, зокрема й інформаційного. Тому проєктною групою вирішено посилити значення освітнього компоненту “Універсальний дизайн”, змінивши форму контролю із заліку на екзамен, і ввести відповідні програмні результати та компетентність.

 

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

 

Схожі новини