Організацію освітнього процесу, акредитацію освітніх програм і підготовку до вступу обговорили під час засідання ректорату

Традиційно на початку тижня в ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) відбулося засідання ректорату. Головними питаннями стали військово-політична ситуація в Запорізькій області, організація діяльності вишу в цих умовах і підготовка до початку нового навчального семестру, який розпочнеться вже з 1 лютого.
На початку засідання в.о. ректора Микола Фролов поінформував присутніх щодо складної військово-політичної ситуації у Запорізькій області та героїчної боротьби ЗСУ, що стримують наступ ворога на обласний центр. У цих умовах університет продовжує свою активну роботу та здійснює поступовий розвиток у різних напрямках своєї діяльності завдяки консолідованим зусиллям усіх представників/ць університетського колективу. А ще, окрім цього, надає підтримку тим категоріям студентства й тимчасово-переміщених осіб, які опинилися у скрутній ситуації.
Від початку нового навчального семестру першочергова увага приділятимуть таким основним напрямкам роботи: організація і проведення виборів деканів на 6 факультетах ЗНУ, забезпечення їхньої прозорості з боку громадських структур факультетів, перегляд та оптимізація освітніх програм, які запропонують факультети та інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. Потебні Запорізького національного університету своїм вступникам у 2023 році, початок і проведення сесії для слухачів/ок заочної форми навчання, формування розкладів занять академічних груп фахівцями/чинями навчального відділу, забезпечення антикорупційної складника та інші нагальні питання. Також у рамках підготовки до засідання Вченої ради університету відбувається формування нової Стратегії розвитку ЗНУ, яку запропонують для обговорення й затвердження керівникам/цям структурних підрозділів.
Перший проректор Олександр Бондар доповів про підготовку до проведення Вченої ради ЗНУ, а також розглянув низку нагальних питань, які винесуть на обговорення на найближче її засідання та згодом, а також нагадав про проведення конкурсів на заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників/ць і директора наукової бібліотеки ЗНУ і про перевірку діяльності органів громадського самоврядування в структурних підрозділах університету в рамках підготовки до проведення виборів. Організація освітнього процесу, перевірка діяльності деканатів і науково-педагогічних працівників/ць та інші питання презентував проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура. Триває робота з усіма категоріями студентства, зокрема із тими, хто перебуває за межами Запорізької області або за кордоном.
За організацію роботи з іноземними студентами/ками традиційно відповідають в.о. начальника Центру освітніх послуг для іноземних громадян Карім Ель Гуессаб, директорка інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю.М. Потебні Наталя Метеленко, проректор з науково-педагогічної роботи та технічної освіти Віктор Банах. Над формуванням освітніх пропозицій ЗНУ для вступників 2023 року наразі працюють відповідальні представники деканатів та ІННІ ЗНУ, а також відповідальний секретар приймальної комісії університету Станіслав Іваненко. Окрім іншого, цього року також планують поповнити список освітніх програм новими актуальними й потрібними для ЗСУ та України, яка має підвищувати свою обороноздатність.
Згідно із запропонованим МОН України проєктом порядку прийому до вишів у 2023 році на основі вдосконаленого національного мультипредметного тесту (НМТ) в ЗНУ розпочали розробку Правил прийому до ЗНУ у 2023 році. У зв’язку із цим відбувається активізація профорієнтаційної діяльності на факультетах, ІННІ ЗНУ, організована фахівцями/чинями відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування. Так, вже на лютий поточного року заплановано проведення на факультетах профільних олімпіад для учнівства старших класів, переможців яких відзначать заохочувальними преміями. Триватимуть і проведення зустрічей із випускниками/цями ЗНУ та інші цікаві заходи. У рамках цієї роботи учнівська молодь зможе переглянути звернення в.о. ректора Миколи Фролова та деканів факультетів – у соцмережах і на сайті ЗНУ. А ще на сьогодні для участі в безкоштовних пробних тестуваннях в ЗНУ зареєстровані близько 1000 учасників/ць.
В аспірантурі ЗНУ також завершився етап подання документів від вступників, а наступного тижня відбуватимуться для них вступні іспити. Проректор з науково-педагогічної роботи Юрій Каганов доповів про організацію і перебіг акредитації освітніх програм у ЗНУ та про організацію вступних випробувань до аспірантури.
Триває також робота з боржниками, які мають академічну та фінансову заборгованість перед вишем. Останній пункт в умовах скорочення держбюджетного фінансування ЗВО в поточному році є визначним для продовження повноцінної діяльності університету. На сьогодні заборгованість за минулий семестр тих, хто навчається на умовах контракту, хоча й поступово скорочується, але залишається значною: це – понад 5 млн грн. Наразі сформовані списки з переліком тих боржників, які тривалий час без причин не виходять на зв’язок із представниками своїх деканатів, – вони будуть рекомендовані на відрахування, але зможуть потім за бажанням поновитися для здобуття вищої освіти в ЗНУ.
Представники АГЧ із проректором з навчально-виробничої роботи та матеріально-технічного забезпечення Сергієм Кушніром також повідомили про забезпечення університету тепло-, водопостачанням, електрикою (з урахуванням планових відключень), а також щодо поточних ремонтів, які тривають в навчальному корпусі № 1, корпусах ІННІ ЗНУ та гуртожитках (поступова заміна вікон, сантехніки тощо). Також в гуртожитках № 6 та 7 організують пункти незламності.
Головна бухгалтерка відділу бухгалтерського обліку, фінансової та бюджетної звітності Оксана Арістова повідомила про порядок стипендіальних виплат, які здійснять у лютому за два календарні місяці. А також поінформувала щодо реорганізації страхового фонду та передачу його функцій, зокрема щодо виплат по лікарняним листам, до Пенсійного фонду України. Наразі також питаннями субсидіювання опікуватиметься саме ця структура. Увагу звернула й на такі окремі моменти: аби отримати вчасно вищевказані виплати за умов зміни прізвища тощо, треба цю інформацію вчасно надати лікарю та в інші структури.
Наприкінці начальник відділу охорони праці Микола Олійник нагадав присутнім про проведення онлайн-навчань з питань охорони праці та БЖД й атестацію керівників структурних підрозділів та їхніх заступників, яка розпочинається вже 30 січня згідно з графіком (усі матеріали можна переглянути на сайті ЗНУ на сторінці відділу охорони праці).
Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/