
У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває втілення в життя профорієнтаційного проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». У його рамках сьогодні пропонуємо до вашої уваги інтерв’ю з однією з талановитих вихованок кафедри дизайну факультету соціальної педагогіки тапсихології, UI/UX дизайнеркою Ольгою Дем’яненко.
- Олю, розкажіть свою історію дизайну. Історію про Вас в дизайні. Ви – вільна творча людина чи працюєте в команді?
- Найперше, я висловллю подяку всім моїм викладачам, які навчали мене. Завдяки їхній праці, я впевнена в тому, що роблю, відчуваю себе фахівчинею. Свій шлях дизайнера розпочала в університеті. Уже на 2 курсі почала шукати онлайн-роботу, спілкуватися із закордонними та місцевими клієнтами/ками, для того щоб покращити свої навички дизайну та спілкування. У цей період працювала над різними фріланс-проєктами для низки клієнтів/ок, зосереджених переважно на малих і середніх підприємствах. Розробляла брендинг, дизайн вебсайтів, UI/UX матеріали для клієнтів/ок, а також розвивала свої навички презентації та управління. Перший великий замовник, із яким працювала в період навчання в університеті, була американська компанія «Energizer Holdings». У мене було багато різних клієнтів. Отримала досвід роботи дизайнеркою у різних галузях. Наприклад, попередня компанія «Simcord», у якій я працювала на постійній основі до війни, займалася блокчейн-технологіями та криптовалютою. Це був один із найцінніших досвідів у мої кар‘єрі. Зараз на постійній основі я працюю UI/UX дизайнеркою. У мої обов’язки входить розробка мобільних додатків, сайтів, інколи я досить тісно працюю в команді з Product-дизайнерами. Під час спільної роботи ми вигадуємо та розробляємо нові проєкти та креативні рішення для компаній.
- Багато дизайнерів/ок світу мають свою чітку позицію, яку вони хочуть донести через свої твори, щось розповісти або показати, звернути увагу. Цікавить Ваш творчій світогляд.
- Не ускладнювати! Як би це не було банально, але простота – запорука успіху. Як сказав Альберт Ейнштейн: «Будь-який дурень може створити щось складне; потрібен геній, щоб зробити щось просте». У нашому житті й так багато складнощів, тож моя позиція – робити життя людей легшим і комфортним. У більшості випадків людський мозок ледачий, упереджений і схильний до ярликів. тому взаємодія з будь-яким продуктом має бути максимально простою. Як тільки користувач/ка потрапляє на вебсайт або відкриває програму, він повинен мати можливість переходити від А до Б, навіть не замислюючись про це. Чудовий UX/UI-дизайн – це спрощення шляху користувача/ки, тобто позбавлення всіх елементів, які не є абсолютно необхідними.
- Дизайн надає безліч можливостей для заробітку. Але також є мистецтво для душі. Що виокремлює Вас як творчу людину?
- Я вважаю, що дизайнеру/ці важливо бути для користувача/ки і другом, і порадником/цею, і психологом/инею. На мою думку, дизайнер/ка повинен розуміти аудиторію, для якої він розробляє проєкт, бути емпатичним і розуміти психологію вчинків користувачів. Мені подобається вислів із книги Деббі Міллман «Як мислити як великий графічний дизайнер»: «Дизайн – одна з небагатьох дисциплін, яка одночасно є й наукою, і мистецтвом. Ефективний, осмислений дизайн вимагає інтелектуальної, раціональної суворості разом із здатністю викликати емоції та переконання. Таким чином, дизайнери/ки повинні балансувати як логіку, так і ліричність людства кожного разу, коли вони щось проєктують, завдання, яке вимагає винятково таємничої майстерності».
- Яка ваша формула універсального дизайну в рамках вашої галузі діяльності? Можете сформулювати три поради?
- НЕ УСКЛАДНЮВАТИ
Як я вже казала, у більшості випадків людський мозок ледачий, упереджений і схильний до ярликів, тому взаємодія з будь-яким продуктом має бути максимально простою. Якщо ти ігноруєш це правило, люди ігноруватимуть твій дизайн і проєкт.
НЕ БІЙТЕСЯ ТВОРЧИХ КРИЗ
Після творчої кризи найчастіше з‘являються найкращі рішення! Не завжди все йде за планом, і ви можете просидіти цілий день, а то й два за проєктом – і нічого не зробити. Процес творчої кризи дає можливість відпочити та змістити фокус своєї уваги. У цей період можете натрапляти на різні ідеї, які не виникали спочатку, це відкриває двері для творчості й експерименту, тому це – цілком нормально. Не бійтеся прийняти несподіване дизайн-рішення в цей період і пропонувати їх.
НЕ ЗАБУВАЙТЕ ПРО КОПІРАЙТ
Якщо ви дизайнер, то це не означає, що ви повинні ігнорувати копірайт і контент. Запропонуйте щось цікаве, додайте гумору в текст, це буде лише на користь вам і компанії. Ось чому такі компанії, як «Old Spice», «Geico», «Monobank» мають успіх. Додаючи гумору та індивідуальності своєму маркетингу, вони створюють оголошення та вміст, що запам’ятовуються.
- Чи існує Ваша формула творчості? Формула натхнення? Формула, яка поглинає Вас у творчості та дає чудові результати. Можливо, Ваше бачення успішного дизайну?
- Мене надихають люди власними коментарями. Їхня взаємодія та емоції,. котрі вони відчувають, коли користуються моїми продуктами. Мені дуже подобається бачити коментарі від користувачів про те, що продукт став більш простішим у користуванні, завдяки нововведенням, котрі я або ми з командою зробили.
- Чи були якісь цікаві ситуації у Вашої творчості, можливо, повчальні?
- Я розповім одну історію, котра трапилась у 2000-х. Це – не моя історія, але вона дуже повчальна і розповідає, як одна дизайнерська помилка може для когось дорого коштувати. У 2000 році на президентських виборах США в штаті Флорида 2800 осіб, які збиралися проголосувати за Гору, помилково проголосували за Бьюкенена. Причиною стала заплутана верстка виборчого бюлетеня. «З'ясувалося, що виборці Флориди мали вирішальне значення в голосування. Буш виграв із відривом у 537 голосів. Із огляду на це, дизайнерське рішення Терези ЛеПор зробило Буша президентом».
- Яка саме Ваша порада студентам і студенткам?
- У моїй творчості було багато всього, і доброго, й поганого. Я раджу студентству ніколи не здаватися. На своєму шляху до успіху ви можете чути багато критики або відмов. Ніколи не треба опускати руки, бо, зазвичай,, бажання здатися з’являється за крок до вашої перемоги.
- Чудова порада! Дякуємо за спілкування!
Кафедра дизайну
Факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ
Для довідки
У Запорізькому національному університеті за ініціативи відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування від 2020 року реалізують творчий проєкт «Історії успіху випускників ЗНУ». Утілюють його в життя факультети, інженерний навчально-науковий інститут ЗНУ ім. Ю.М. Потебні. Активно долучається до роботи й факультет журналістики, пресслужба вишу. Вони створюють матеріали про успішну професійну кар’єру наших випускників/випускниць. Факультети університету та інженерний інститут допомагають налагодити зв'язок із випускниками/випускницями факультетів різних років. Долучитися до цієї ініціативи можуть усі охочі випускники/випускниці Запорізького національного університету та інженерного інституту ЗНУ (колишня Запорізька державна інженерна академія та Запорізький індустріальний інститут), котрі бажають поділитись із майбутніми молодими фахівцями/фахівчинями таємницями професійного становлення, допомогти їм працевлаштуватись, на власному прикладі продемонструвати, як реалізувати себе в професії, тощо. Для цього треба надіслати матеріали чи контакти відповідної особи на пошту:
Слідкувати за проєктом «Історії успіху випускників ЗНУ» можна за лінком:
Сьогодні архів проєкту – це вже більш ніж 300 історій успіхів талановитих випускників/випускниць Запорізького національного університету!
Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/