«Історії успіху випускників ЗНУ»: вихованка факультету соціальної педагогіки та психології Надія Балацька

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває профорієнтаційний проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ». Пропонуємо вашій увазі інтерв’ю з вихованкою факультету соціальної педагогіки та психології, випускницею першого (бакалаврського) рівня 2015 року спеціальності 231 «Соціальна робота» освітньої програми «Соціальна педагогіка» та другого (магістерського) рівня 2023 року спеціальності 012 «Дошкільна освіта» освітньої програми «Дошкільна освіта», вихователем-методистом Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 235 «Горошинка» Запорізької міської ради Надією Балацькою.
- Ви здобули чимало успіхів у професійній кар’єрі як вихователь. Але як ви зрозуміли, що хочете працювати саме в цій галузі?
- Про професію педагога мріяла ще з дитинства. Граючись зі своїми двоюрідними молодшими братами та сестрами, виконувала роль педагога. Мені подобалося їх доглядати, навчати, грати. Тоді й зʼявилась мрія стати вихователем.
- Чому серед такої великої різноманітності напрямів ви обрали саме дошкільну освіти? Чи не змінювали ви своє рішення в процесі навчання?
- У кожної людини настає такий період, коли необхідно визначити пріоритети, цілі, вибрати професію. Безсумнівно, професія вихователя дітей дошкільного віку – це покликання. Це – нелегка професія, в яку не можна прийти просто так. Потрібно щиро любити дітей. Вихователь має надавати увагу кожній дитині, зрозуміти її внутрішній стан, звички, потреби. Та найголовніше – це завоювати довіру та любов вихованця. Своє рішення ніколи не змінювала та не вагаюся в правильності вибору освіти.
- Як ви вважаєте, чи достатньо любити працювати з дітьми для реалізації в галузі освіти? Які риси характеру допомогли саме вам?
- Без любові до дітей, поваги до них, здатності знаходити спільну мову неможливо стати справжнім педагогом. У нашій професії важливо ще бути компетентним, здатним до навчання впродовж життя, вміти зацікавити, допомогти, підтримати. Риси характеру, які допомогли саме мені: відкритість, щирість, наполегливість, стриманість, доброта у ставленні до себе й тих, хто оточує
- Ви займаєтесь методичною роботою в закладі дошкільної освіти комбінованого типу № 235 «Горошинка», вам підпорядковуються вихователі закладу. Розкрийте рецепт екологічного спілкування у педагогічному колективі?
- Партнерське спілкування – невід’ємний складник будь-якого колективу, запорукою його успіхів та невдач. Конструктивне партнерське спілкування дає великі результати, сприяє досягненню поставлених цілей та завдань.
- За час вашої професійної діяльності чи відчували ви на собі ознаки синдрому професійного вигорання? Які методи його подолання ви використовували?
- За 11 років моєї професійної діяльності аби убезпечити педагогів від професійного вигорання, в нашому колективі створено сприятливий психологічний клімат у колективі.
Психологічний клімат і є запорукою продуктивної та натхненної роботи всіх учасників освітнього процесу. Лише за умови сприятливого психологічного клімату в колективі всі його члени почуваються комфортно. Це, в свою чергу, позитивно впливає на емоційну, психологічну стабільність кожного педагога. Саме за психологічної стабільності у педагогів зникають страхи, невпевненість, напруженість, розгубленість, що підвищує продуктивність його праці.
Разом із тим це сприяє пошуку інноваційних підходів до освітнього процесу у педагогів та неодмінно підвищує інтерес дітей до пізнання. За таких умов діяльність педагога – творча, результативна, викликає зацікавлення у батьків, створює позитивний імідж дошкільного закладу.
- Професія педагога, вихователя вимагає постійного процесу саморозвитку та самовдосконалення. Як ви підвищуєте свій професійний рівень?
- Самоосвіта вихователя – основна форма підвищення педагогічної компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи. Шляхом досконалої організації самоосвітньої діяльності постійно удосконалюється професійна майстерність вихователя і, як наслідок, формується авторитет педагога серед дітей, батьків, колег. Творчо працюючий педагог сам створює свій особистий імідж. Освітянські товариства, групи; спілкування з фаховими спеціалістами.
Свій професійний рівень підвищую за допомогою індивідуальної самоосвітньої діяльності, участі у вебінарах, семінарах, при підготовці та проведенні різних форм методичної роботи в закладі дошкільної освіти, входжу до професійної спільноти вихователів-методистів ЗДО м. Запоріжжя.
- Ви працюєте над науковою проблемною темою «Професійний розвиток педагогів засобами впровадження інформаційно-комунікативних технологій в освітній процесі закладу дошкільної освіти». Який вплив мають інформаційно-комунікативні технології на професійний розвиток педагогів?
- Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес закладу дошкільної освіти сприяє: мотивації до використання ІКТ в професійній діяльності, професійному зростанню та формуванню компетентності «навчання впродовж життя»; поглибленню професійних знань за різними напрямами; формуванню цифрової грамотності, ІКТ-компетентності, орієнтації в інформаційному просторі, дотриманню правил безпечної поведінки в цифровому середовищі, успішному запровадженню ІКТ в освітній процес.
- Ви і ваш педагогічний колектив бере активну участь у громадському житті нашого міста. У яких саме заходах громадської активності ви брали участь? І яку користь це приносить вашому колективу, вихованцям, батькам?
- У складний час для нашої держави педагоги, вихованці, батьки нашого закладу постійно беруть участь у громадському житті нашого міста. Це – збір та виготовлення окопних свічок для захисників і захисниць України. Проведення Акції «Новорічний чобіток на предову» в закладі дошкільної освіти на підтримку воїнів ЗСУ. До Дня захисників і захисниць України було оголошено збір дитячих малюнків, смаколиків для ЗСУ. Брали участь в акції «Смілива гривня», яку організовував Національний Банк України. Усі зібрані кошти надійшли на допомогу ЗСУ. Участь в обласній благодійній акції від Запорізького обласного центру науково технічної творчості учнівської молоді «Грані» Запорізької обласної ради в Номінації «Обереги для мужніх та сильних», Номінації «Оберіг-Миколайчик для ЗСУ», Номінація Акції: «Великодні обереги для захисників». Участь у таких заходах єднає заклад освіти та родини вихованців, дає радість спілкування, відчуття гордості за те, що й наша спільнота зробила свій вагомий внесок у перемогу та розвиток суспільства.
- Чому для навчання в магістратурі ви обрали саме Запорізький національний університет? Чи порадили б ви його майбутнім абітурієнтам?
- На своєму досвіді переконалася, що це був найкращий вибір університету з кваліфікованими викладачами кафедри дошкільної та початкової освіти. Зазначу, що створення сприятливого освітнього середовища, комфотрне екологіче спілкування між студентами та викладачами ˗ ці фактори особливо мотивують до навчання та самовдосконалення. Майбутнім абітурієнтам обов’язково раджу обирати саме наш Запорізький найкращий університет, кафедру дошкільної та початкової освіти, де вас зустрінуть талановиті, творчі, викладачі-професіонали, які готові підтримати у наш непростий час.
- Що б ви порекомендували майбутнім педагогам і вихователям, які тільки починають свій професійний розвиток?
- Бажаю всім знайти своє покликання й призначення в житті. Постійно розвиватися, отримувати новий досвід, завжди намагайтеся стати кращими в своїй справі!
Факультет соціальної педагогіки та психології ЗНУ
Для довідки
У Запорізькому національному університеті за ініціативи відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування від 2020 року триває творчий проєкт «Історії успіху випускників ЗНУ». Втілюють його в життя факультети, Інженерний навчально-науковий інститут ЗНУ ім. Ю. Потебні. Активно долучається до роботи й факультет журналістики, пресслужба вишу. Вони створюють матеріали про успішну професійну кар’єру наших випускників. Факультети університету та Інженерний інститут допомагають налагодити зв'язок із випускниками факультетів різних років.
Стежити за проєктом «Історії успіху випускників ЗНУ» можна за лінком: https://bit.ly/2HixRA8
Сьогодні архів проєкту – це вже понад 400 історій успіхів талановитих випускників Запорізького національного університету!
Стежте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu