
Викладачі кафедри дошкільної та початкової освіти факультету соціальної педагогіки та психології Запорізького національного університету (Zaporizhzhia National University) започаткували нову форму взаємодії зі студентами – Work-студію. Її межах учасники мають змогу долучитися до опанування успішних практик із теоретичних основ, що вивчають на лекціях.
23 квітня в яслах-садку № 244 «Біла лілея» відбулася зустріч у межах Work-студії «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в сучасному ЗДО». У ній узяли участь доцентки Людмила Шульга і Сніжана Сиваш, викладачка Ганна Чорна, студенти спеціальності «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта» та студенти спеціальності «Дошкільна освіта» Економіко-правничого фахового коледжу ЗНУ.
Директорка ясел-садка «Біла лілея» Тамара Плахтій та вихователі-методистки Олена Геращенко та Олена Гавриленко ознайомили студентів із комплексною системою запровадження технологій збереження здоров’я у фізичному вихованні дітей.
Зустріч розпочалася з екскурсій. Студенти побачили не тільки фізкультурні залу та майданчик, групові осередки, які є зразковим предметно-просторовим середовищем. Вони відповідають принципам змістовності й насиченості, гнучкості, трансформованості, поліфункціональності, варіативності, доступності, безпечності. Екскурсанти ознайомилися і з «родзинками» закладу. Це – мінімузей «Лялька мотана – щаслива доля намотана», мінімузей «Хліб – джерело життя», власноруч створені вихователями і працівниками закладу ротарій, рокарій, юкарій. Також студенти відвідали укриття для дітей, яке облаштували власними силами педагоги та працівники закладу під керівництвом директорки Тамари Плахтій.
Вихователька-методистка Олена Геращенко провела гостьову лекцію «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в сучасному ЗДО». Вона висвітлила такі важливі питання, як нові підходи до фізичного розвитку дошкільнят, основні умови, способи й засоби формування компетентностей (рухової, здоров’язбережувальної, особистісної) та співпраця ЗДО з родинами вихованців. Під час презентації розглянули модель фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО (ясла-садок) № 244 «Біла лілея», обґрунтували такі важливі її складники, як робота з дітьми, з батьками та педагогами.
Лекторка акцентувала увагу та такій формі організації фізичного розвитку дошкільників, як фізкультурні розваги та фізкультурні свята, розкрила структуру та особливості проведення заходів на практичних прикладах. Під час плідного спілкування здобувачі освіти долучилися до здобутків інноваційних здоров’язбережувальних технологій, які з 2021 року напрацьовані педагогічним колективом ЗДО (ясла-садок) № 244 «Біла лілея» та беруть участь у пілотному проєкті «Навігатор здоров’я ˗ 2025». Студенти із захопленням дізнавались про дитячий стретчинг, методику В. Базарного, дитячий хулахупінг, флорбол, дитячий фітнес, су-джок терапію, хатха-йогу.
Спілкування відбувалося в партнерській дружній атмосфері, студенти та викладачі надихнулися ідеєю згуртованості навколо збереження та зміцнення здоров’я дітей, активного обговорення щодо втілення креативних проєктів у життя задля щасливого дитинства. Творча атмосфера активної взаємодії науковців, педагогів-практиків, студентів дозволила не лише висвітлити актуальні аспекти питання фізичного виховання дошкільнят, але й забарвити важливі теоретичні засади яскравими кольорами успішних інноваційних практик.
Кафедра дошкільної та початкової освіти ЗНУ щиро подякувала за співпрацю керівникам та педагогам ясла-садка. Результат здобутків і напрацювань такого творчого та міцного колективу однодумців, для яких професія стає справою життя, – це чудовий заклад освіти, в який хочеться повертатися не тільки вихованцям.
Факультет соціальної педагогіки та психології
Стежте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu