
15 травня на факультеті соціальної педагогіки та психології ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) в навчальній лабораторії спеціальної освіти та психологічного консультування для студентів 3 курсу освітнього рівня бакалавр спеціальності 016 Спеціальна освіта, освітньої програми «Логопедія» організували онлайн-зустріч з фахівчинями-практиками Запорізької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату «Джерело».
Мета таких зустрічей, які відбуваються в межах практики в закладах інклюзивної освіти, – формування у студентів професійних умінь і навичок планування та організації цілісного освітнього процесу в спеціальних та інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти, інклюзивних групах закладів дошкільної освіти на посадах асистента вчителя та асистента вихователя.
До діалогу зі студентами долучилися старша викладачка кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти Вікторія Апухтіна, завідувачка навчальною лабораторією Наталія Коршунова, досвідчені професіоналки-практики, виховательки спеціальної школи-інтернату Тетяна Дєєва та Наталія Кузьменко. Учасники обговорили найважливіші питання щодо надання освітніх послуг дітям з порушеннями слуху та з синдромом Дауна. Освітяни ознайомили студентів зі специфікою діяльності, умовами та способами організації освітнього процесу в спеціальному закладі освіти, з функціональними та посадовими обов’язками асистента вчителя-дефектолога, асистента вчителя з корекційної освіти, вихователя та асистента вихователя. Також познайомили із засобами та принципами організації спільної діяльності з вчителями-предметниками, логопедом, психологічною службою, Медичним центром та іншими структурними підрозділами закладу. Піднімалося питання взаємодії з батьками дітей, яке є одним з ключових у єдиному виховному механізмі.
Тетяна Дєєва поділилася багаторічним досвідом роботи з «сонячними» дітьми: методами, прийомами та методиками, які ефективно використовуються для розвитку комунікативних навичок вихованців цієї категорії. Про роботу з дітьми, які мають порушення слуху, про важливість використання ними української жестової мови у повсякденному житті та про взаємодію у контексті «Дитина-Родина-Школа» поділилася вихователька-дефектологиня, професійна сурдоперекладачка Наталія Кузьменко.
Керівниця практики, старша викладачка кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти Вікторія Апухтіна акцентувала увагу студентів на тому, що зустріч з освітянами-практиками розширить їхні знання та горизонти щодо опанування фахом логопеда з точки зору інклюзивної освіти.
Факультет соціальної педагогіки та психології
Стежте за подіями вишу також у соцмережах пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu