Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Науковці факультету СПП – учасники міжнародної конференції щодо викликів сьогодення

Науковці факультету СПП – учасники міжнародної конференції щодо викликів сьогодення

Науковці факультету СПП – учасники міжнародної конференції щодо викликів сьогодення
20.05.2024 15:16 Все Головні новини Факультети Соціальної педагогіки та психології ZNU Zaporizhzhia National University Запорізький національний університет ЗНУ факультет соціальної педагогіки психології наукова діяльність конференція освіта наука виклики сьогодення

17 травня викладачі кафедри дошкільної та початкової освіти факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) разом із магістрантами спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» та 013 «Початкова освіта» в межах ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Освіта та наука крізь виклики сьогодення» відвідали онлайн-мітап «Освітня діяльність ЗДО в умовах воєнного стану: наукові засади та успішні практики». Організаторами заходу були кафедра дошкільної освіти Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти – стейкхолдери освітніх програм факультету СПП ЗНУ, та кафедра психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі.

 

До наукового зібрання долучилося 125 осіб − педагоги та вихователі закладів освіти з різних куточків України, серед них були й представниці кафедри дошкільної та початкової освіти факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ – доцентки Алла Курінна, Сніжана Сиваш, старша викладачка Ганна Чорна та здобувачки вищої освіти магістерського рівня спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» та 013 «Початкова освіта».

На початку наукового заходу кандидатка наук, завідувачка кафедри дошкільної освіти Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Ольга Байєр звернулася до учасників зібрання з вітальним словом щодо святкування важливого й особливого дня для всіх причетних до наукових досягнень нашої країни – Дня науки.

Своєю чергою, кандидатка наук, доцентка кафедри дошкільної освіти Надія Вахняк привітала освітян та запросила до слова докторку наук, професорку, академіка Академії наук вищої школи України, академіка Української технологічної академії, Заслужену працівницю освіти України, членкіню Всеукраїнської асоціації психолінгвістів, керівницю наукової школи «Інноваційні технології психологічного супроводу розвитку особистості в онтогенезі» Ірину Волженцеву.

Вона привітала учасників Міжнародної конференції та побажала всім наукової творчості, натхнення, психологічного здоров'я, наполегливості у шляху до обраної мети, подальших успіхів у науковій та практичній діяльності. У виступі «Інноваційні технології у розвитку просодики як акустичного невербального засобу спілкування дітей дошкільного віку» в контексті теми конференції «Освітня діяльність ЗДО в умовах воєнного стану: наукові засади та успішні практики» науковиця представила не тільки особливості розвитку просодичного компонента мовлення дошкільників, а й напрями роботи з психокорекції й оптимізації психічних станів дітей, вихователів, психологів і батьків у стресових умовах воєнного стану.

Ірина Волженцева познайомила слухачів із типологією мотивів спілкування, роллю в цьому спілкуванні дорослого, з вербальними та невербальними блоками комунікації; представила класифікацію невербальних засобів мовленнєвого впливу (акустичні, оптичні, тактильно-кінестетичні, ольфакторні, темпоральні) та просодику як один із видів невербальних засобів спілкування з відповідною структурою (просодеми – інтонація, мелодика мовлення, висота голосу, гучність, сила голосу, наголос, тембр голосу, пауза, мовленнєве дихання, летючисть, дикція, манера говоріння та їх характеристики).

Дослідниця просодики – акустичного невербального засобу спілкування дітей дошкільного віку – зазначила, що розвитком просодики необхідно займатися з раннього дошкільного віку, бо саме цей період вважається найбільш сенситивним для вирішення цього питання, як і музичним мистецтвом, емоційним базисом розвитку просодичного компоненту мовлення дошкільника, вважаючи музику і мовлення нейропсихологічними «сусідами».

Фахівчиня презентувала інноваційні завдання щодо музично-ритмічних вправ у контексті онтомузикотерапії і системи Карла Орфа. Методичні ж рекомендації від Ірини Волженцевої відносно використання картографії тіла дитини та картографії негативних психічних станів, їх тілесних проявів у дитини п’яти-шести років; впровадження корекційних програм і психотехнологій знадобляться не тільки психологам, вихователям, педагогам, батькам, а й студентам як під час навчання, так і в подальшій професійній діяльності.

Атмосфера під час заходу була доброзичливою та комфортною, а запропоновані прийоми та вправи саморегуляції за допомогою уявлень (імаготерапія) – надихаючими.

 

Факультет соціальної педагогіки та психології ЗНУ

 

Стежте за подіями вишу також у соцмережах пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

Соцмережі ЗНУ:

https://beacons.ai/official_znu

 

Схожі новини