Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Студенти-філологи вивчали практичний досвід міжпредметної інтеграції

Студенти-філологи вивчали практичний досвід міжпредметної інтеграції

Студенти-філологи вивчали практичний досвід міжпредметної інтеграції
21.05.2024 14:32 Все Головні новини Факультети Філологічний ZNU Zaporizhzhia National University Запорізький національний університет ЗНУ філологічний факультет Школа професійної майстерності майбутні вчителі-словесники освітній процес лекція стейкхолдер STEАM-освіта

Із метою професійного становлення студентів як майбутніх учителів-словесників на філологічному факультеті Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) відбулося чергове засідання «Школи професійної майстерності майбутніх учителів-словесників», започаткованої доцентом кафедри української літератури Іриною Бакаленко. Цей проєкт передбачає передбачає проведення досвідченими вчителями, стейкхолдерами, майстер-класів щодо використання інноваційних технологій навчання на уроках словесності.

 

 

Запрошеною гостею «Школи» стала, досвідчена учителька української мови та літератури гімназії № 84, фахівчиня вищої категорії, учителька-методистка; тренерка НУШ, експертка із сертифікації вчителів української мови та літератури, регіональна тренерка Державної служби якості освіти Світлана Сіропол.

У вітальному слові модераторка зустрічі, доцентка кафедри української літератури Ірина Бакаленко відзначила важливість та актуальність таких майстер-класів для студентської аудиторії, майбутніх учителів-словесників. Найкращі вчителі України, серед яких – випускники Запорізького національного університету, діляться своїм досвідом і практичними кейсами, що дозволить студентам сформувати практичні вміння та навички, професійні компетентності, а отже, реалізувати себе в майбутній професійній діяльності.

Світлана Сіропол зауважила, що вчителі Нової української школи використовують у своїй професійній діяльності новітні методи та інструменти, щоб допомогти учням розвивати як ключові, так і предметні компетентності. Зміни в навчальних програмах сучасної школи мають відповідати потребам роботодавців, які шукають фахівців нового покоління, адже найбільш успішними на ринку праці найближчим часом будуть фахівці, які вміють навчатися протягом життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися з представниками різних культур та володіти іншими сучасними навичками.

На думку багатьох дослідників та вчителів-практиків, якісно новий рівень знань учнів на основі принципу інтеграції забезпечує STEAM-освіта (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) – освітня парадигма, яка об’єднує традиційні шкільні предмети з мистецтвом та дозволяє створити багатовимірні підходи до навчання, сприяє розвитку м’яких навичок, необхідних для успішної роботи та конкурентної спроможності випускників шкіл на сучасному ринку праці.

Спікерка запропонувала аудиторії дати відповідь на питання: «Із якими предметами інтегрується філологія?» Такий початок зустрічі був і мотиваційним, й інтерактивним для студентів, які одразу включились у спілкування.

Спікерка охарактеризувала переваги STEAM-освіти в мовно-літературній освіті: це – розвиток критичного мислення та навичок вирішення проблем (STEAM-освіта заохочує учнів ставити питання, аналізувати інформацію та шукати творчі рішення); підвищення креативності та навичок самовираження (STEAM-освіта дає можливість учням використовувати свої знання та навички для створення проєктів, які їм цікаві); покращення комунікативних навичок (STEAM-освіта вчить учнів працювати в команді, спілкуватися та презентувати свої ідеї); підвищення мотивації до навчання (STEAM-освіта робить навчання цікавим та захоплюючим, що мотивує учнів до кращого засвоєння знань).

Цікавими та корисними стали представлені Світланою Сіропол практичні напрацювання щодо міжпредметної інтеграції засобами  STEAM-проєктів на уроках словесності (творчий інтегрований проєкт «Модерні тренди STEАM (PHILOLOGY & TECHNOLOGY)»; мініпроєкт «Святвечірній зшиток» / «Текстильна ЕТНОіграшка»; мініпроєкти «Осінь» / «Скетчинг», «Створення різдвяних павучків», «Пригоди Пряничного чоловічка», «Образ сучасної України у поетичних рядочках»).

Наприкінці зустрічі учасники майстер-класу й самі мали можливість долучитись до  інтерактивної вправи, що передбачала створення завдань для STEАM-проєкту з вивчення поезії Павла Тичини «Хор лісових дзвіночків».

За підсумками проведення майстер-класу всі учасники отримали новий досвід використання міжпредметної інтеграції засобами  STEAM-проєктів на уроках словесності, а спікерка майстер-класу Світлана Сіропол – слова щирої вдячності від студентів.

Своїми враженнями про майстер-клас поділились учасники «Школи професійної майстерності майбутнього учителя-словесника»:

Студентка 3 курсу філологічного факультету Анна Дирибян розповідає: «Перш за все, хотілося б подякувати пані Світлані за таку насичену, емоційну та захопливу зустріч! Найцікавішою, саме для мене, була комплексна подача матеріалу про STEAM-освіту, завдяки ґрунтовному її опису, я нарешті зрозуміла це поняття! Спікерка презентувала практичні матеріали з міжпредметних інтеграцій, які були неймовірно вражаючими. Ще сподобалась інформація про «Сенсорне сприйняття тексту». Відзначу, що Світлана Сіропол – неймовірно талановита людина, а її мотивуючий виступ надихає й нас, майбутніх учителів-словесників, використовувати новітні технології, а тому й ці матеріали відправляю до своєї професійної «валізи»!

Студентка 3 курсу філологічного факультету Марія Василюк зазначила: «Щиро дякую за надзвичайно корисний захід! Хоч про STEAM-освіту я раніше чула, зустріч дала можливість розставити всі крапки над «і», з’ясувати як, чому і коли слід впроваджувати інтегроване навчання. Захід дав можливість отримати безцінний досвід співпраці та взаємодії між учителями різних предметів. Це у свою чергу допомагає рухатись до спільної мети – надавати учням більш повні та комплексні знання та формувати як ключові, так і предметні компетентності. На початку зустрічі я вважала, що поєднати філологію можна лише з деякими предметами, однак виступ пані Світлани переконав, що інтеграція уроків словесності можлива з усіма шкільними предметами. Окремо дякую за корисні підказки та поради щодо підготовки уроків майбутнього, характеристику особливостей «дітей-гугл» (представників цифрового покоління). Дуже сподобались та надихнули STEАM-проєкти, які були представлені. З такими трансформаціями, ідеями для роботи, викликами для вчителів та можливостями для учнів ми однозначно будемо крокувати у ногу із часом».

Студентка 3 курсу факультету іноземної філології Вероніка Скаржинська наголосила: «Лекція Світлани Сіропол допомогла мені розібратися В понятті STEАM-освіти, адже в мої шкільні роки цей підхід, на жаль, не використовувався. Завдяки зустрічі я зрозуміла важливість і переваги STEАM на уроках і також відкрила для себе дивовижні інтернет-ресурси, які, беззаперечно, зацікавлять не тільки школярів, а й дорослих!».

На думку модераторки «Школи професійної майстерності майбутніх учителів-словесників» Ірини Бакаленко, міжпредметна інтеграція засобами STEAM-проєктів відкриває нові можливості для вчителів щодо використання різноманітних методів, технологій та форм викладання, що сприятиме ефективності сприйняття учнями навчального матеріалу. Міжпредметна інтеграція стає для всіх учасників – і вчителів, і учнів, і батьків – школою співпраці та взаємодії, що допомагає разом просуватися до спільної мети та зробить уроки захопливими та інтерактивними.

 

Більше інформації щодо навчання за освітніми програмами філологічного факультету можна дізнатись на сторінці факультету офіційного сайту ЗНУ та в соціальних мережах:

Сайт філологічного факультету

https://www.znu.edu.ua/ukr/university/departments

Facebook: https://www.facebook.com/groups/305295373405221

Telegram: https://t.me/philologists_znu

Instagram: https://www.instagram.com/philologists_znu/

https://www.instagram.com/filfak.znu/

Чат-бот в Telegram: https://t.me/abetkavstupnika2022_bot

 

Філологічний факультет

 

Стежте за подіями вишу також у соцмережах пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

Соцмережі ЗНУ:

https://beacons.ai/official_znu

 

Схожі новини