Для студентів 4 курсу освітніх програм «Українська мова та література» й «Середня освіта (Українська мова і література)» філологічного факультету Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) початок навчального року традиційно починається виробничою педагогічною практикою. Адже саме активна педагогічна практика дозволяє перевірити рівень як теоретичних знань, так і практичних умінь і навичок студентів, здобутих протягом навчання компетентностей із методики викладання мови та літератури, педагогіки та психології.
Базами для проходження виробничої педагогічної практики стали постійні партнери філологічного факультету в процесі професійної підготовки майбутніх учителів-словесників, потенційні стейкхолдери: заклади загальної середньої освіти м. Запоріжжя (гімназії № 2, № 25, № 51, ЗОШ № 15).
Регламент виробничої педагогічної практики; основні організаційні питання; особливості кожного тижня роботи з урахуванням безпекової ситуації, обмежень воєнного часу та з використанням технологій дистанційного навчання; проведення виховних і профорієнтаційних заходів, а ще - форми та терміни оформлення та подачі звітної документації; критерії оцінювання різних видів робіт; форми презентації результатів педпрактики – ці питання стали предметом обговорення на настановчій конференції, на яку запросили й досвідчених шкільних учителів-словесників.
Також увагу студентів звернули на труднощі, що можуть виникнути в процесі викладацької діяльності вчителя-початківця, та шляхи їх подолання. На допомогу студентам-практикантам створили методичний архів необхідних бланків, методичних матеріалів та інтернет-ресурсів.
Протягом першого тижня практики студенти брали участь у тренінгах і воркшопах: аналізували нормативні документи, що регламентують організацію освітнього процесу у школі (Державний стандарт вчителя закладу освіти, Державний стандарт базової середньої освіти, модельні та навчальні програми, нові підручники НУШ для 5-7 класів). Вони створювали добірку ресурсів «На допомогу вчителю-словеснику» щодо впровадження НУШ та методичну скарбничку онлайн-ресурсів для візуалізації навчального контенту. Йшлося про створення інтерактивних завдань та оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти; наповнення «професійної валізи» вчителя-словесника інструментами для організації освітнього процесу в умовах дистанційного/змішаного навчання; використання технології «шість капелюхів». Майбутні педагоги дискутували про штучний інтелект (ШІ) та визначали шляхи ефективного використання ШІ в освітній діяльності; створювали календар пам’ятних та ювілейних дат для підготовки виховних заходів; презентували підготовлені командні проєкти «Урок – казка» та «Урок – віртуальна екскурсія».
Як висновок, педагоги підкреслили, що попри всі виклики сьогодення, у надскладних умовах воєнного часу студенти-філологи не припиняють навчатися: під керівництвом досвідчених учителів-практиків проводять уроки з української мови та літератури, а також організовують різноманітні заходи для учнів.
«Переконана, що саме педагогічна практика студентів-філологів є першим серйозним кроком на шляху становлення майбутніх учителів-словесників та вкрай важливим для їхнього майбутнього професійного зростання», – зазначила Ірина Бакаленко.
Більше інформації щодо навчання за освітніми програмами філологічного факультету можна дізнатись на сторінці факультету офіційного сайту ЗНУ та в соціальних мережах:
Сайт філологічного факультету
https://www.znu.edu.ua/ukr/university/departments/philology
Facebook: https://www.facebook.com/groups/PhilologicalFacultyZNU/
https://www.facebook.com/groups/859243314747592
Telegram: https://t.me/philologists_znu
https://t.me/+8BcLNkoJOjBmYjVi
Instagram: https://www.instagram.com/philologists_znu/
Чат-бот в Telegram: https://t.me/abetkavstupnika2022_bot
Тік-Ток: https://www.tiktok.com/@philologists_znu
Філологічний факультет
Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu