Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Для магістрантів ОПП «Фізичне виховання» провели лекцію про значення ментального здоров’я в системі освіти й тренувань

Для магістрантів ОПП «Фізичне виховання» провели лекцію про значення ментального здоров’я в системі освіти й тренувань

Для магістрантів ОПП «Фізичне виховання» провели лекцію про значення ментального здоров’я в системі освіти й тренувань
05.12.2024 08:45 Все Головні новини Факультети Фізичного виховання ZNU Zaporizhzhia National University ЗНУ Запорізький національний університет факультет фізичного виховання здоров’я туризму освітній процес асистентська практика психологічний добробут людини формування практичних навичок

У межах педагогічної (асистентської) практики здобувачів третього рівня вищої освіти освіти (ступеня доктора філософії) із галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» за спеціальністю 17 «Фізична культура і спорт» аспірант Михайло Дяченко (наукова керівниця – докторка наук. професорка Валерія Тищенко) прочитав лекція магістрантам ОПП «Фізичне виховання» факультету фізичного виховання, здоров’я та туризму ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University). Тема заняття – «Інтеграція ментального здоров'я до системи фізичного виховання».

 

Лекція розпочалася з визначення ментального здоров'я як категорії, що інтегрує емоційний, психологічний та соціальний добробут людини. Михайло Дяченко підкреслив, що ментальне здоров'я не тільки важливе для загального фізичного стану людини, але й є невід’ємною частиною її здатності адаптуватися до умов навколишнього середовища, продуктивно працювати та робити внесок у суспільство. Він акцентував увагу присутніх на взаємозв’язку між ментальним і фізичним здоров’ям, адже хронічний стрес, емоційне виснаження та депресія можуть значно знизити фізичну витривалість, імунітет та загальну здатність організму до відновлення. До слова, сучасні дослідження показують, як різні аспекти ментального здоров'я — від управління емоціями до рівня самооцінки — безпосередньо впливають на фізичну активність і спортивні результати.

Далі в лекції розглянули ключові методи підтримки ментального здоров'я. Йшлося про роль медитації, когнітивно-поведінкових технік та розвитку навичок емоційного інтелекту як основи для формування гармонійної особистості спортсмена. Окремо лектор звернув увагу присутніх на важливість психоедукації для спортсменів, тренерів і фізичних педагогів. Оскільки розуміння основних принципів ментального здоров'я сприяє підвищенню загальної ефективності тренувань і запобігає ризику професійного вигорання. Одним із ключових аспектів стало обговорення ментального здоров’я як базового права кожної людини. Лектор наголосив, що кожен має право на доступ до ресурсів, що підтримують ментальне здоров’я, незалежно від його фізичних здібностей, соціального статусу чи місця проживання. Важливий аспект – також зниження стигми навколо ментальних розладів і підтримка відкритого діалогу в суспільстві на цю тему. Заключний блок лекції був присвячений впровадженню програм ментального здоров'я у навчальні та спортивні програми.

Аспіранти разом із науковими керівниками обговорили низку ключових аспектів, пов’язаних із впровадженням концепцій ментального здоров’я у систему фізичного виховання та професійну підготовку майбутніх фахівців. Під час дискусії звернули особливу увагу на необхідність формування у здобувачів вищої освіти не лише професійних знань, але й психологічної стійкості, здатності до саморегуляції та емоційного інтелекту. Наукові керівники підкреслили, що сучасний ринок праці вимагає від фахівців фізичної культури та спорту розуміння базових принципів психологічного здоров’я як невід’ємного компонента загальної фізичної підготовки спортсменів. Окрему увагу приділили питанням інтеграції технологій психодіагностики у навчальні програми, які дозволяють виявляти рівень ментального здоров’я, вразливі місця та потенційні загрози психічному благополуччю здобувачів освіти. Присутні на заході висловили пропозиції щодо проведення систематичних тренінгів і воркшопів із психологічної грамотності, які сприятимуть підвищенню стійкості до стресу та покращенню навичок подолання труднощів у спортивній діяльності. Дискусія також охопила проблематику профілактики емоційного вигорання серед майбутніх фахівців у галузі фізичного виховання та спорту. Наукові керівники наголосили на важливості створення сприятливого освітнього середовища, яке підтримує розвиток як фізичних, так і ментальних аспектів особистості. Особливий акцент зробили на необхідності формування культури здорового способу життя, яка включає в себе активне просування ідей психологічного благополуччя та ментальної гігієни.

На завершення обговорення учасники підкреслили, що впровадження принципів ментального здоров'я у систему фізичного виховання є не просто інноваційною ідеєю, а фундаментальним кроком у трансформації майбутнього спорту та освіти. Вони порівняли цю зміну з новою ерою, де гармонія між фізичним і ментальним стає рушійною силою досягнень, відкриваючи перед спортсменами та фахівцями двері до вершин, які раніше здавалися недосяжними. У цій новій парадигмі кожен тренер стає не лише провідником фізичних навичок, але й наставником душі, що здатен надихнути на глибокі внутрішні перемоги. Загальний підсумок дискусії – це заклик до сміливого впровадження ідей, що розширюють межі можливого, створюючи нову культуру, де цінність ментального здоров’я стоїть на одному рівні з фізичними здобутками. Наукові керівники й аспіранти завершили зустріч у натхненному піднесенні, повні рішучості та бачення, що ментальне здоров'я — це не просто право, а ключ до нових горизонтів спорту й освіти, які стануть світлом для наступних поколінь.

 

Факультет фізичного виховання, здоров’я та туризму

 

Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

Соцмережі ЗНУ:

https://beacons.ai/official_znu

 

 

 

Схожі новини