
22 січня на кафедрі соціальної педагогіки та спеціальної освіти факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) відбулося обговорення освітніх програм «Логопедія» для бакалаврського та магістерського рівнів. Цей захід об’єднав викладачів кафедри, представників роботодавців, здобувачів освіти та випускників, що дало змогу провести змістовний діалог про актуальність та подальше вдосконалення програм.
До обговорення долучилися члени кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти: гарантка освітньої програми Тетяна Соловйова, доцентки кафедри Ірина Кучерак та Вікторія Апухтіна. Стейкхолдерки були представлені директоркою Інклюзивно-ресурсного центру м. Запоріжжя Тетяною Очеретнюк та методисткою Запорізького міського територіального центру соціального обслуговування Наталею Квашею. Також активну участь в обговоренні взяли студенти Аміна Князева і Владислава Квас і випускники програми Ольга Позмогова та Яна Дядя.
Обговорення включало кілька важливих аспектів. Зокрема, учасники розглянули зміст освітніх компонент програм, їх відповідність сучасним стандартам та вимогам ринку праці. Представники роботодавців позитивно оцінили освітні програми, проте висловили низку пропозицій для їх удосконалення. Тетяна Очеретнюк рекомендувала уточнити термінологію програм відповідно до чинного законодавства, зокрема замінити слово «діти» на «особи» з особливими освітніми потребами. Також запропонували додати до розділу про придатність до працевлаштування інклюзивно-ресурсні центри як потенційні місця роботи випускників магістратури. Крім того, стейкхолдери наголосили на актуальності включення до освітніх компонент тем, пов'язаних із роботою з особами, які мають вторинні наслідки мовленнєвих порушень, що виникли через військові дії. Також йшлося про детальний розгляду категорій освітніх труднощів, рівнів підтримки та функціональних порушень.
Гарантка освітньої програми Тетяна Соловйова повідомила про необхідність внесення змін до програми у зв’язку із затвердженням нового професійного стандарту логопеда, що дозволить надавати випускникам професійну кваліфікацію. Студенти та випускники наголосили на важливості оновлення списків літератури у силабусах, враховуючи сучасні вітчизняні та зарубіжні дослідження у сфері спеціальної та інклюзивної освіти.
Особливу увагу приділили питанням міжнародної академічної мобільності. Зокрема, у січні чотири студентки освітньої програми «Логопедія» проходять практику у польському закладі освіти під егідою Фундації Potra Vitae. Це відкриває нові перспективи для студентів і сприяє їхньому професійному розвитку в міжнародному середовищі.
За результатами акредитації програми ухвалили рішення збільшити кредитне наповнення окремих освітніх компонент, аби вони повною мірою відповідали визначеним програмним результатам навчання. Експертна група також рекомендувала посилити роботу над вдосконаленням системи оцінювання, аби вона стала більш об’єктивною та відображала реальний рівень знань здобувачів освіти.
Обговорення завершилося схваленням більшості запропонованих змін. Найближчим часом зміни будуть внесені до освітніх програм, а їх затвердження відбудеться на засіданні Вченої ради факультету та університету. Кафедра соціальної педагогіки та спеціальної освіти висловила подяку всім учасникам за активну участь і конструктивні пропозиції, які допоможуть зробити освітні програми ще більш якісними та конкурентоспроможними.
Кафедра соціальної педагогіки та спеціальної освіти
факультету соціальної педагогіки та психології
Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu