Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / «Історії успіху випускників ЗНУ»: вихованка кафедри дошкільної та початкової освіти факультету соціальної педагогіки та психології Валерія Сапун

«Історії успіху випускників ЗНУ»: вихованка кафедри дошкільної та початкової освіти факультету соціальної педагогіки та психології Валерія Сапун

«Історії успіху випускників ЗНУ»: вихованка кафедри дошкільної та початкової освіти факультету соціальної педагогіки та психології Валерія Сапун
26.02.2025 14:44 Все Головні новини Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ Факультети Соціальної педагогіки та психології ZNU Zaporizhzhia National University ЗНУ Запорізький національний університет факультет соціальної педагогіки психології кафедра дошкільної початкової освіти відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації працевлаштування пресслужба Проєк

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває профорієнтаційний проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ». Сьогодні в ньому пропонуємо увазі інтерв’ю з вихованкою кафедри дошкільної та початкової освіти факультету соціальної педагогіки та психології Валерією Сапун.

Чому ви обрали ЗНУ?

– Вибір закладу освіти не був випадковим, я ще не усвідомлювала, яку спеціальність бажаю опанувати, але стовідсотково була впевнена у власному бажанні навчатися саме в ЗНУ. По-перше, ЗНУ – провідний заклад вищої освіти на території Запорізької області: про це свідчить консолідований рейтинг закладів вищої освіти України. По-друге, ЗНУ бере активну участь у міжнародних науково-освітніх проєктах. По-третє, тут насичене студентське життя, різноманітність заходів, конкурсів і змагань.

–Які найяскравіші враження вам подарував університет? Як під час навчання складалися ваші стосунки з викладачами та однокурсниками?

– Студентське життя, загалом, – дуже цікавий досвід. Нові умови, завдання, тепер відчуваєш, що ти дійсно став дорослим, оскільки самостійно координуєш власну діяльність, відчувається зовсім інший рівень відповідальності. Кожен день, кожна пара, кожен захід був відкриттям, особливо коли навчаєтесь на педагогічній спеціальності. Готуйтесь до того, що заняття не будуть нудними, кожен зможе відчути себе активним учасником, на парах можна навіть погратися різними видами конструкторів. Була приємно здивована побудованою взаємодією викладачів кафедри дошкільної та початкової освіти. Від першого дня в стінах університету викладачі наголошували на тому, що студенти є майбутніми колегами, відчувалася атмосфера довіри та рівності.

– Чому серед такої великої різноманітності напрямів ви обрали саме дошкільну освіту? Чи не змінювали ви своє рішення в процесі навчання?

– Якщо чесно, спочатку я не знала достеменно, яку спеціальність бажаю опанувати. У виборі фаху вагома роль належить рідним. У моїй родині – кілька поколінь педагогічних працівників. Спостерігаючи за роботою моєї мами, я ще змалечку змогла осягнути роль вихователя у житті людини, гадаю, саме ці незабутні спогади стали поштовхом до вибору професії. Ніколи не жалкувала щодо обраної спеціальності, адже роки навчання стали для мене цінним досвідом, я здобула навички котрі допомагають не лише у професійній діяльності, а й у повсякденному житті.

– Які риси вдачі, на вашу думку, мають бути притаманні людині, котра обрала таку професію?

– На мою думку, перш за все, педагог повинен мати певну сукупність знань, які він зможе передати своїм учням, вихованцям. Також педагогічна діяльність вимагає емоційної врівноваженості, чіткості мовлення, критичності мислення, прагнення до самовдосконалення. Серед особистих рис: щирість, емпатія, гуманність, справедливість, порядність, вибагливість, повага, комунікабельність, привітність, сумлінність, креативність.

– Що для вас головне в спілкуванні з дітьми, батьками, колегами?

– У будь-яких відносинах важливе значення має повага, уміння вислухати та підтримати. Незалежно від віку та соціального статусу кожна людина бажає бути почутою, жадає підтримки та психологічного комфорту.

– Із якими труднощами ви зіткнулися на посаді виховательки і що давалося легко?

– Особисто мені було важко морально налаштуватися на нову соціальну роль, я побоювалась нового, невідомого. Боялась зробити щось неправильно, помилитися у веденні документації, був страх перед можливим дитячим травматизмом. Щодалі під час взаємодії з дітьми, почала відчувати легкість, але все одно надавала особливу роль безпеці дітей.

– Розкрийте рецепт екологічного спілкування у педагогічному колективі.

– Особливого рецепта просто не існує, адже людські взаємини дуже непередбачувані. Але можу сказати однозначно, коли ви будете виконувати посадові обов’язки сумлінно та професійно, поважатимете колег, тоді ймовірність виникнення конфліктних ситуацій суттєво знизиться.

– Професія педагога, вихователя вимагає постійного процесу саморозвитку та самовдосконалення. Як ви підвищуєте свій професійний рівень?

– Сучасність пропонує дуже різноманітний інструментарій підвищення кваліфікації. На просторах інтернету можна знайти безліч безкоштовних курсів, підручників, наукових статей, навчальних фото- та відеоматеріалів. Той, хто бажає вдосконалити власну педагогічну майстерність, обов’язково знайде необхідний матеріал.

– Що б ви порекомендували майбутнім педагогам і вихователям, які тільки-но починають свій професійний розвиток?

– Я б порадила педагогу поринути думками у власне дитинство, пригадати, якими були дитячі роки, що саме викликало обурення, що приносило радість. Також педагог має поєднувати у собі особистість друга та наставника, відчуваючи рівність і щирість вихователя, власну значущість дитина неодмінно буде прагнути до успіху.

–Хто або що вас надихає в житті?

– Мене надихає життя загалом, бажання бачити прекрасне у світі, моя родина. Попри всі труднощі та виклики, які наразі постають перед нами, кожен бажає прожити своє найкраще життя. Саме жага до життя спонукає нас ще більше цінувати кожну хвилинку, запам’ятати кожен момент, провести кожну днину так, аби закарбувати своє ім’я у вічності.

– Чи є у вас захоплення, не пов’язані з вашою професійною діяльністю? Які саме?

– У вільний від професійної діяльності час я завжди знайду кілька годин для простого споглядання та фотографування краєвидів, рослин, тварин, людей, архітектури. Найчастіше серед моїх світлин можна побачити заходи сонця. Кожне фото для мене виняткове, адже має свою неповторну історію, красу, чарівність, особливу магію.

– Які ваші плани на майбутнє? Про що ви мрієте?

– Серед моїх планів на майбутнє – створити власну команду активних, креативних педагогів, які сприятимуть розвитку молодого покоління. Найперше, мрію про мирне, вільне небо над Україною. Мрію, аби кожна родина почула щасливу звістку про возз’єднання та повернення додому кожного та кожної.

 

Кафедра дошкільної та початкової освіти факультету соціальної педагогіки та психології

 

Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

Соцмережі ЗНУ:

https://beacons.ai/official_znu

 

 

 

Схожі новини