Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На факультеті соціальної педагогіки та психології науково-практичний семінар об’єднав викладачів, студентів і стейкхолдерів

На факультеті соціальної педагогіки та психології науково-практичний семінар об’єднав викладачів, студентів і стейкхолдерів

На факультеті соціальної педагогіки та психології науково-практичний семінар об’єднав викладачів, студентів і стейкхолдерів
24.04.2025 11:01 Все Головні новини Факультети Соціальної педагогіки та психології ZNU Zaporizhzhia National University ЗНУ Запорізький національний університет факультет соціальної педагогіки психології освітній процес науково-практичний семінар стейкхолдерська співпраця студентська наука підвищення класифікації викладачів

17 квітня на факультеті соціальної педагогіки і психології Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) провели науково-практичний семінар «Комунікативно-мовленнєва компетентність дітей у контексті сучасних освітніх стандартів: інтеграція теорії і практики». Захід відбувся за ініціативи кафедри дошкільної та початкової освіти в межах роботи студентської наукової проблемної групи «Перші кроки у науці».

Семінар провели в дистанційному форматі. Це сприяло залученню широкого кола учасників. У його роботі взяли участь близько 140 осіб, серед яких – науковці Запорізького національного університету, Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, Економіко-правничого фахового коледжу ЗНУ, студенти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів за спеціальностями «Дошкільна освіта» і «Початкова освіта» ЗНУ, а також фахівці-практики, які представляють освітні установи, підпорядковані Запорізькій міській раді. Учасники об’єдналися з метою інтеграції теоретичних досліджень із практичними аспектами професійної діяльності педагогів, обміну професійним досвідом. А також – задля визначення інноваційних підходів до розвитку мовлення дітей дошкільного віку в контексті модернізованих освітніх стандартів.

До складу організаційного комітету науково-практичного семінару увійшли провідні науково-педагогічні працівники факультету соціальної педагогіки та психології: в. о. декана факультету Ольга Пономаренко; завідувачка кафедри дошкільної та початкової освіти Лариса Сущенко; доцентки цієї кафедри Надія Вахняк і  Сніжана Сиваш; старша викладачка кафедри Ганна Чорна.

Із вітальним словом до учасників заходу звернулися Ольга Пономаренко та Лариса Сущенко. У своїх промовах вони наголосили на високій суспільній значущості формування комунікативно-мовленнєвої компетентності як ключового складника особистісного розвитку дитини в умовах реалізації сучасних державних освітніх стандартів. Вони звернули увагу на необхідність поєднання наукових підходів із практичним досвідом. Вони акцентували на важливість конструктивної взаємодії між науково-педагогічною спільнотою та освітянами-практиками. Вітальні слова містили побажання учасникам науково-практичного семінару результативної співпраці, професійного зростання, плідного обміну ідеями та збереження творчої й доброзичливої атмосфери протягом усього заходу.

У вступному слові модераторка заходу, доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти Надія Вахняк ознайомила присутніх із програмою семінару. Вона окреслила основні напрями дискусій та акцентувала увагу на важливості міждисциплінарного підходу до проблеми розвитку комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку. Особливу увагу надала і актуальності тісної співпраці між науковими установами та освітніми закладами для впровадження інноваційних методик і технологій у практику сучасної дошкільної освіти.

У цьому контексті Надія Вахняк розкрила одне з ключових питань семінару «Взаємодія закладів дошкільної освіти з сім’єю як чинник розвитку комунікативно-мовленнєвої компетентності у дітей дошкільного віку в умовах сучасних освітніх стандартів». У своєму виступі вона акцентувала увагу на тому, що саме партнерство між педагогами та батьками сприяє створенню сприятливого мовленнєвого середовища. Це, своєю чергою, відповідає засадам особистісно орієнтованого підходу та забезпечує цілісність і наступність у мовленнєвому розвитку дитини в умовах реалізації сучасних освітніх стандартів. Надія Вахняк представила практичний кейс з формування комунікативно-мовленнєвої компетентності у дітей дошкільного віку, який передбачає активну співпрацю педагогів і батьків. Вона наголосила на важливості спільної роботи для створення мовленнєвого середовища – а саме такого, котрий сприяє розвитку комунікативних навичок через інтерактивні та індивідуалізовані підходи.

Студентки 4 курсу спеціальності 012 «Дошкільна освіта», активні учасниці студентської наукової проблемної групи «Перші кроки у науці» Єлизавета Лазоренко та Каміла Липа представили результати своїх наукових пошуків, присвячених інноваційним підходам до мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку. У своїх виступах вони розкрили такі теми, як: «Сторителінг як ефективна технологія формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку» та «Розвиток художньо-мовленнєвих навичок дитини засобами авторської казки». Доповідачки зосередили увагу на практичному потенціалі сторителінгу та авторських казок як ефективних засобів розвитку мовленнєвої творчості, уяви та емоційної чутливості дітей дошкільного віку. Виступи доповнили прикладами з педагогічної практики та невеликим майстер-класом. Під час нього учасники ознайомилися з основами створення сторителінгу для дітей дошкільного віку. Тож такі виступи свідчать про високий рівень наукової зацікавленості студентів та їхню готовність до впровадження сучасних освітніх технологій у майбутню професійну діяльність.

На науково-практичному семінарі виступили стейкхолдери ЗНУ – висококваліфіковані фахівці з дошкільної освіти, логопедії, нейропсихології та корекційної педагогіки, які мають значний практичний досвід. Серед спікерів була вихователька-методистка, учителька-логопед, фахівчиня вищої категорії ЗДО (ясла-садок) комбінованого типу №244 «Біла лілея» Олена Гавриленко. Вона представила надзвичайно актуальну тему: «Формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку засобами сенсорної інтеграції та нейрокорекції». Вона надала результативні методики, схвалені на регіональному та всеукраїнському рівнях. Акцент зробила на мовленні як інтегративній компетентності, що формується в контексті сенсорного, моторного, емоційного та нейропсихологічного розвитку.

А ще присутні взяли участь у майстер-класі, де ознайомилися з нейроіграми та отримали практичні інструменти для роботи. Тут Олена Гавриленко продемонструвала високу майстерність, ефективно поєднуючи теоретичні знання з практичними навичками. Вона зацікавила учасників інноваційними підходами до розвитку комунікативно-мовленнєвої компетентності. Викладачі разом зі студентами та фахівцями-практиками активно долучилися до нейроігор. Це дозволило їм освоїти нові методи роботи та отримати практичні інструменти для подальшої професійної діяльності. Нейроігри викликали неабияку зацікавленість серед учасників семінару. Завдяки своїй інтерактивності, наочності та адаптованості до потреб дітей з особливими освітніми потребами, вони стали ефективним інструментом у формуванні мовленнєвих навичок, розвитку уваги, пам’яті та сенсомоторної координації.

У межах науково-практичного семінару свої напрацювання презентували директорка ЗДО (ясел-садка) комбінованого типу №162 «Ведмедик» Юлія Солов’ян та вчителька-дефектологиня, фахівчиня першої категорії ЗДО (ясел-садка) комбінованого типу №162 «Ведмедик» Олена Заськіна. У доповіді «Інтеграція технології штучного інтелекту в освітній процес з мовленнєвого розвитку старших дошкільників: дидактичні можливості» вони окреслили як теоретичні засади, так і практичні способи застосування цифрових технологій в педагогічній практиці. Особливу увагу спікерки звернули на можливості використання штучного інтелекту як інструменту для створення адаптивного освітнього середовища. Це відповідає індивідуальним потребам дошкільників. У межах майстер-класу учасники мали змогу ознайомитися з реальними прикладами інтеграції ШІ в освітній процес, а також опанувати практичні інструменти для його впровадження. Презентовані напрацювання викликали значну зацікавленість серед учасників семінару. Адже запропоновані підходи розширюють потенціал мовленнєвого розвитку дітей в контексті цифрової трансформації освіти. Представлені приклади засвідчили дієвість інноваційних технологій у формуванні персоналізованих освітніх маршрутів і стимулюванні мовленнєвої активності дошкільників.

Захід створив сприятливу атмосферу для професійного обміну досвідом. Він надихнув учасників на впровадження новітніх методик у власну педагогічну практику та підкреслив важливість міждисциплінарного підходу в роботі з дітьми дошкільного віку. Науково-практичний семінар «Комунікативно-мовленнєва компетентність дітей в контексті сучасних освітніх стандартів: інтеграція теорії і практики» став платформою для конструктивного діалогу між наукою та практикою, сприяв професійному зростанню педагогів. А також – для популяризації інноваційних підходів до розвитку мовлення в умовах нової української школи.

Учасники заходу відзначили високий рівень організації семінару, практичну цінність представлених матеріалів та інноваційність запропонованих методик.

Факультет соціальної педагогіки та психології

Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

Соцмережі ЗНУ:

https://beacons.ai/official_znu

 

 

Схожі новини