
У межах ХVІІІ університетської науково-практичної конференції студентів, аспірантів і молодих учених конференції «Молода наука-2025» ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) 23 квітня відбулося засідання секції «Журналістика. Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Воно об’єднало студентів бакалаврату та аспірантів. Модерувала роботу секції заступниця декана з наукової роботи Вікторія Ковпак, секретаркою була голова Наукового товариства студентів, аспірантів і докторантів (НТСАД) факультету Дарина Рибка.
Цього року основними доповідачами конференції стали другокурсники, для яких підготовка тез доповіді – новий захопливий досвід та апробація курсових проєктів. А ще – аспіранти, для яких це чудова нагода презентації розгортання дослідницьких сюжетів. Навички майстерності презентації доповіді, наукової дискусії, занурення в контексти – це soft skills, які пропрацювали студенти під час засідання секції. Тож Анастасія Котельникова презентувала доповідь «Розробка концепції бренда видавництва» (наукова керівниця – доцентка Наталія Романюк). Студентка поділилася авторською розробкою бренда видавництва «Save», орієнтованого на українську молодь і покликаного підтримати початківців у сфері ілюстрації чи письменництва. Під час дискусії звернули увагу на зауваження Оксани Забужко у нещодавньому інтерв’ю у проєкті «Жовті кеди». Там ішлося про те, що коли ми дійдемо до стотисячних накладів, а інтерес до читання й української книги зокрема значно підвищився, постане питання, де друкувати. Адже в нас дуже мала кількість поліграфкомбінатів. Бо це також було частиною колоніальної політики Радянського Союзу. Тож актуальність доповіді є беззаперечною. Марія Луцик у доповіді «QR-код як ефективний інструмент доповненої реальності в рекламній продукції Запорізького національного університету» під керівництвом доцентки Галини Микитів поділилася і практично апробованим, і науково обґрунтованим кейсом. До слова, робота фахівчині у відділі доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування дає змогу аналізувати результативність та ефективність застосовування AR-інструментів у рекламній продукції ЗНУ. Згодом Валерій Федорук у доповіді «Розробка моделі власного журнального видання» (наукова керівниця – Наталія Романюк) поділився враженнями від авторської моделі-проєкту журнального видання «Український поліс» з урахуванням сучасних тенденцій в тематично-графічному оформленні періодичних друкованих медіа. Його проєкт журналу передбачає висвітлення історії українських міст, а також новини з урбаністичної та ділової культу
ри нашої країни.
Варто відзначити тематичне розмаїття наукової дискусії цьогорічної секції: «Особливості мовної ситуації кримських медіа під час повномасштабного вторгнення» (Валерій Болган); «Українська публіцистика в онлайн-медіа (на прикладі авторських колонок, блогів, репортажів)» (Назарій Глазков); «”Що в упаковці?”: маловідома телепрограма 2000-х років» (Любов Кольвах); «Доцільність розробки, впровадження та використання комунікаційної стратегії депутатами місцевих рад» (Дарина Куліченко); «Технологічні трансформації журналістики під час війни: соціальних медіа, мобільної журналістики та штучного інтелекту» (Максим Суханов); «Просвітницькі телепроєкти в Україні: програми «”Імперія кіно”» та «”Аргумент кіно”» (Катерина Тихонова).
Зауважимо, що студенти 4 курсу та магістратури готують у квітні для апробації кваліфікаційних робіт матеріали для всеукраїнських і міжнародних конференцій. Це також формує науково-дослідний капітал студентства та аспірантів факультету. Цінною була і корпоративна підтримка – учасники рефлексували «вподобайками», уточнювальними питаннями для акцентування цікавих аспектів. Студенти та аспіранти продемонстрували високий рівень науково-дослідницьких компетенцій завдяки підтримці наукових керівників Віти Березенко, Наталії Романюк, Алли Тернової, Галини Микитів, Мирослави Чабаненко та Катерини Сіріньок-Долгарьової.
Представники Наукового товариства студентів, аспірантів і докторантів факультету висловили вдячність усім учасникам засідання.
Вікторія Ковпак, факультет журналістики
Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu