Представники ЗНУ разом із естонськими партнерами сприяють експорту продуктів із сільських територій України

28 квітня викладачі економічного факультету та факультету фізичного виховання, здоров’я та туризму ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) взяли участь у підсумковій конференції «Партнерство як інструмент експорту локальних продуктів із сільських територій України». Захід провели в змішаному форматі в межах міжнародного проєкту «Створення культури партнерства та розвиток спільних місцевих продуктів для підвищення експортної спроможності малого бізнесу на прифронтових і прикордонних сільських територіях» за фінансової підтримки Естонського центру міжнародного розвитку.
Місцем його проведення став Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» в м. Київ. Організаторами конференції були Талліннський університет, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Спілка сільського зеленого туризму України. Метою заходу його організатори визначили підвищення обізнаності про партнерства як інструмент експорту локальних продуктів із сільських територій України в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення. А також – налагодження взаємодії між українськими та естонськими фахівцями. Важливо відзначити і прагнення до формування професійної мережевої спільноти з сільського розвитку для обговорення та вирішення актуальних проблем. Цільова аудиторія цієї конференції – це учасники естонсько-українського проєкту; представники сфери туризму, гостинності, креативних індустрій, сільськогосподарського виробництва, органічного виробництва та інше, що експортують до країн ЄС або планують експортувати у майбутньому. Серед них також – представники законодавчого, національного та регіональних органів влади, територіальних громад, освіти та науки, громадських організацій і медіа.
Модераторкою заходу стала доцентка кафедри міжнародної економіки, природних ресурсів та економіки міжнародного туризму ЗНУ, заступниця голови Спілки Зеленого туризму України, співкоординаторка естонсько-українського проєкту Наталя Венгерська. Під час відкриття конференції перед її учасниками з вітальними промовами виступили: радник із питань економіки, бізнес-дипломатії та реконструкції Посольства Естонії в Києві Андо Рехемаа, проректорка з навчальної роботи Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Тетяна Желяскова, дослідник Талліннського університету, засновник ТОВ «Райманн Реткед», координатор проєкту Март Рейманн.
Естонські спікери присвятили свої виступи таким питанням: «Успіхи естонського кластеру сільського туризму» (голова ГО «Естонський сільський туризм» Раілі Менгел), «Корпоративна культура та пригодницький туризм» (дослідниця Талліннського університету Рееда Туула-Фйодоров), «Розвиток естонської корпоративної культури та використання послуг сільського туризму» (дослідник Талліннського університету, засновник ТОВ «Райманн Реткед», координатор проєкту Март Рейманн), «Експортні можливості для найвіддаленіших сільських регіонів. Приклад з острова Сааремаа, Естонія» (викладач Талліннського технічного університету Олев Тиру), «Як країни можуть співпрацювати для зміцнення експортного потенціалу. Спільна програма з експорту природного туризму Балтійських країн» (проєктна менеджерка в Асоціації природного туризму Естонії Марилін Пехка). Під час панельної дискусії «Як партнерства досягають успіху: історії, що надихають» учасники висвітлили такі питання, як: «Експортний потенціал сільського туризму» (директорка з розвитку відділу обслуговування іноземних туристів ТОВ ТК «Київський Супутник», співзасновниця та членкиня правління Асоціації в'їзних туристичних операторів України (AITOU), проєктна менеджерка Центру міжнародної співпраці Торгово-промислової палати України Марія Юхновець), «Кластерна модель як інструмент розвитку локального продукту» (голова Міжнародного агротуристичного кластеру «Дністер 1362» Наталя Масло, експертка Агенції сталого розвитку «АСТАР» із питань сталого розвитку бізнесу та територій Ельвіра Молдован), «Брендинг сільських територій» (викладач Київської Школи Економіки, експерт маркетингу територій, керівник Агенції Територіальних Ініціатив Ігор Чава), «Креативні індустрії та сільський туризм: точки синергії» (директор Музею Історії Музичних інструментів «БарабанЗА», експерт Українського Культурного Фонду, тренер Лабораторії Культурної Трансформації House of Europe Денис Васильєв, президентка ГО «Центр розвитку бізнес-технологій та культури», співзасновниця і головний зберігач фондів Музею Історії Музичних інструментів «БарабанЗА», засновниця керамічної майстерні «GLEENA» Наталя Васильєва). А тако
ж – «Міжнародна діяльність і партнерства Спілки сільського зеленого туризму України» (кандидатка наук, доцентка кафедри країнознавства та туризму географічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, віцепрезидентка з міжнародної діяльності та членкиня Експертної Ради Академії сільського розвитку Спілки СЗТ України, співлідерка Відділення кліматично дружніх подорожей України Вікторія Кіптенко), «Уроки Естонії для українського бізнесу» (власник сільських зелених садиб, член ГО «Харківська обласна громадська організація «Асоціація приватних роботодавців») Володимир Косенко.
Із презентацією результатів проєкту: «Історії як підсумки» виступила кандидатка наук, доцентка кафедри міжнародної економіки, природних ресурсів та економіки міжнародного туризму економічного факультету ЗНУ, співкоординаторка проєкту Наталя Венгерська. Про досвід реалізації естонсько-українського проєкту на території м. Запоріжжя та Запорізької області під час проведення B2B стаді-візиту «Створення культури партнерства» та Міжсекторального комунікаційного тренінгу «Створення культури партнерства та розвиток спільних місцевих продуктів для підвищення експортної спроможності малого бізнесу на прифронтових та прикордонних сільських територіях Запорізької області» 4 та 5 листопада 2024 р. розповіла докторка наук, професорка кафедри туризму, рекреації та готельно-ресторанної справи ЗНУ, членкиня Спілки сільського зеленого туризму України, член експертної ради Академії сільського розвитку Спілки СЗТ Лариса Безкоровайна.
Цікавими були виступи представників українського бізнесу, які висвітлили такі важливі питання, як: «Бюрократичні труднощі для українського підприємця в процесі експорту» (директор компанії Avant-Tech Group LLC Яан Теесалу), «Діяльність бізнесу в умовах війни як стимулу розвитку солідарної економіки. Кейси ”Дороги вина та смаку Київщини”» (засновниця ГО «Славута», керівниця міжнародного культурно-гуманітарного проєкту «Відлуння руйнації», гендиректорка «Доріг вина та смаку України» Валерія Бондаренко), «Експорті можливості медоварні “Медовий Спас” та співпраця з виробниками ягідної продукції та меду» (президент «Дороги вина та смаку Київщини» засновник та директор медоварні «Медовий Спас» Сергій Липко), «Цифрові амбасадорки змін: жінки-мігранти з України в ІТ-секторі ЄС як драйвери міжрегіонального економічного партнерства» (декан факультету соціології і права Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» Олена Акімова). Важливо, що до участі у заході Лариса Безкоровайна залучила і молодих науковців, зокрема, аспіранта 1 року навчання освітньо-наукової програми підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти (ступеня доктора філософії) зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки», який спрямовує свої наукові зусилля на висвітленні питань, пов’язаних із професійною підготовкою фахівців туристичної сфери. Така участь надає молодим ученим можливість для формування знань про вирішення важливих питань наукових досліджень, розроблення стратегії наукового пошуку та успішного написання дисертаційної роботи.
До слова, участь викладачів у подібних заходах створює можливості для побудови культури партнерства та розвитку спільних місцевих продуктів для підвищення експортної спроможності малого бізнесу на прифронтових і прикордонних сільських територіях, розвитку міжнародного партнерства та співпраці представників малого бізнесу, освіти та науки. А також – для популяризації України як привабливої країни для туризму, поширення іміджу туристичної освіти в ЗНУ як гарантованої платформи для становлення професійно компетентних фахівців для сфери економіки та туризму.
Для довідки.
Партнери проєкту 2024-2025 років: Агенція Територіальних Ініціатив, Агенція сталого розвитку «АСТАР», Всеукраїнська асоціація гідів, Департамент культури, туризму та релігій Сумської ОВА, Департамент культури та туризму Житомирської ОВА, Естонська громадська організація сільського туризму, Eesti Village Movement, Інститут Громадської Експертизи, Запорізька обласна федерація роботодавців, ЗНУ, Запорізький обласний союз промисловців і підприємців (роботодавців) «Потенціал», Запорізька торгово-промислова палата, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, КУ «Туристично-інформаційний центр Житомирської ОВА», Міжнародний культурно-гуманітарний проєкт «Відлуння руйнації», Національна еногастрономічна туристична мережа «Дороги вина та смаку України», Національна платформа малого та середнього бізнесу, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Поліський національний університет, Реабілітаційний центр «Зелений Гай», Спілка сільського зеленого туризму України, Сумська бізнес-асоціація «4Business», Сумський державний університет, Талліннський технологічний університет, Талліннський університет, Туристичний кластер «Посулля», Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна.
Факультет фізичного виховання, здоров’я та туризму
Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu