Студенти факультету СПП долучилися до майстерки зі стейкхолдерами з художньої праці та основ дитячого дизайну

15 травня на факультеті соціальної педагогіки та психології ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) відбулася творча майстерка. Вона відбулася в межах співпраці університету з одним зі стейкхолдерів освітнього процесу – закладом дошкільної освіти (центром розвитку дитини) «Лазурний» Запорізької міської ради.
Проєкт організували в межах вивчення дисципліни «Художня праця та основи дитячого дизайну» в онлайн-форматі. Це дозволило забезпечити інтерактивну взаємодію між учасниками. А також – продемонструвати практичні підходи роботи з дітьми дошкільного віку та обговорити дієві способи інтеграції елементів дитячого дизайну в освітній процес. Метою цієї майстерки було поглиблення практичних навичок студентів у сфері художньо-естетичного виховання дітей дошкільного віку. Йшлося про розвиок їхнього уявлення про сучасні підходи до дитячого дизайну та ефективну взаємодію між майбутніми фахівцями і стейкхолдером освітнього процесу.
У майстерці взяли участь викладачки кафедри дошкільної та початкової освіти – доцентка Надія Вахняк і старша викладачка Ганна Чорна, студенти бакалаврату зі спеціальностей «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта» денної й заочної форми навчання, директорка Центру розвитку дитини «Лазурний» Ірина Кичата та керівник гуртка «Умілі рученята» Оксана Балабуха. На початку заходу модераторка Надія Вахняк привітала учасників із Днем вишиванки, який святкували в цей день. Вона наголосила на важливості збереження культурної спадщини українського народу як невід’ємного складника формування національної ідентичності. Спікерка акцентувала увагу на актуальності інтеграції елементів традиційного українського мистецтва в освітній процес, зокрема під час вивчення дисципліни «Художня праця та основи дитячого дизайну». У її виступі зазначалося, що ознайомлення студентів із національно-культурними цінностями сприяє розвитку їхніх художньо-естетичних компетентностей, креативного мислення та національної свідомості. Це відповідає сучасним завданням професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі освіти.
До привітань приєдналася директорка закладу дошкільної освіти «Лазурний» Ірина Кичата, наголосивши на значенні художньої праці та гурткової діяльності як ефективних засобах формування творчих навичок і зацікавлення дітей українською культурною спадщиною. А ще Надія Вахняк та Оксана Балабуха представили роботу гуртка «Умілі рученята», який активно діє в закладі дошкільної освіти. Він спрямований на розвиток творчих здібностей дітей через художню працю з використанням різних матеріалів. Педагоги ознайомили учасників із прикладами робіт вихованців, продемонстрували відео- та фотоматеріали занять, дитячих робіт. Учасники мали змогу дізнатися про різноманітні техніки роботи з папером, природними і матеріалами матеріалами, котрі лишилися після діяльності людини, а також - тканинами, нитками. Оксана Балабуха презентувала власні дизайнерські роботи оформлення закладу дошкільної освіти до свят, розваг, ігрових кімнат. Презентація викликала жвавий інтерес і схвальні відгуки студентів. Відзначили і високу педагогічну майстерність, креативність і сучасний підхід до організації гурткової діяльності в центтрі розвитку дитини «Лазурний».
Керівник гуртка Оксана Балабуха запропонувала переглянути відео заняття гурткової роботи з дітьми старшого дошкільного віку із виготовленню вишиванки. Під час перегляду учасники заходу мали змогу ознайомитися з методикою проведення заняття, етапами роботи, використаними матеріалами та способами залучення дітей до творчого процесу. Заняття продемонструвало, як у доступній і захопливій формі можна передати дітям зміст культурної спадщини через практичну діяльність. Такий підхід – це приклад ефективного поєднання виховного, навчального та розвивального компонентів у гуртковій роботі. Логічним продовженням заходу стала практична майстерка з виготовлення українського віночка – символу жіночої краси, чистоти та національної ідентичності. Під час майстер-класу учасники власноруч створювали віночок. Вони знайомилися з традиційною символікою кольорів і квітів, а також обговорювали можливості використання такої діяльності у гуртковій роботі з дітьми.
Майстерка пройшла в теплій, творчій атмосфері. Вона спонукала учасників до практичної роботи, обміну власним досвідом організації подібних занять. Особливий інтерес викликали ідеї адаптації процесу виготовлення віночків до різних вікових груп, підбір матеріалів та інтеграція елементів українського декоративно-ужиткового мистецтва в освітній процес. Учасники заходу відзначили цінність подібних майстерок як важливого складника професійного зростання педагогів та ефективного інструменту роботи з дошкільнятами.
На факультеті СПП резюмували, що захід наочно продемонстрував, що поєднання художньої праці з елементами національної символіки є дієвим інструментом всебічного розвитку дошкільників. Він також став важливим майданчиком для обміну педагогічним досвідом зі студентами, А також – для презентації успішних практик і підкреслив актуальність впровадження народного мистецтва в освітній процес.
Факультет соціальної педагогіки та психології
Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu