
Минулого тижня завершився останній етап підготовки магістрів спеціальності «Терапія та реабілітація» ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University). Протягом двох років навчання магістри опановували теоретичні знання та практичні навички в межах освітньо-професійної програми «Фізична терапія».
Особливу увагу тут приділяли клінічним аспектам підготовки. І це реалізовували через чотири види практик у закладах охорони здоров'я в межах численних стейкхолдерських проєктів вишу: клінічна практика при мультисистемних патологіях, фізична терапія в педіатрії, геронтології, науково-дослідна практика. Також магістри успішно пройшли єдиний державний кваліфікаційний іспит, який складався з двох компонентів: перевірки теоретичних знань і демонстрації практичних навичок. Перший компонент – «Крок 2», як тестовий для єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ), є одним з етапів атестації здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я». Метою є – завдання оцінити здатність реалізовувати окремі спеціальні (фахові, предметні) компетентності, визначені стандартом вищої освіти. До слова, вміст іспиту розроблений за сприяння проєкту Європейського Союзу ERASMUS+ REHAB (Innovative Rehabilitation Education – Introduction of new master degree programs in Ukraine). Структурування змісту іспиту для спеціальності 227 «Терапія та реабілітація», спеціалізації "Фізична терапія" базується на Міжнародній класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ). Зміст іспиту структурований за двома вісями: перша - функції організму та їх порушення (тут такі тематичні розділи: розумові функції; сенсорні функції і біль; функції серцево-судинної системи; функції респіраторної системи; функції травної системи; функції метаболізму та ендокринної системи; нервово-м’язові, скелетні та пов’язані з рухом функції; функції шкіри та пов’язаних з нею структур; «Базове навчання»; "Застосування знань"; загальні завдання і вимоги; мобільність; перенесення; переміщення та поводження з об'єктами, ходьба та переміщення; середовище) А ось друга вісь - складники діяльності фізичного терапевта (вона включає 4 елементи: обстеження; аналіз отриманих даних, планування та прогнозування; втручання та контроль; загальні питання діяльності фізичного терапевта.
Другий етап випробувань на другому магістерському рівні вищої освіти – складання практичного іспиту – це компонент другого етапу ЄДКІ. Тут визначається готовність випускника до провадження професійної діяльності відповідно до вимог стандарту вищої освіти. Під час іспиту оцінюється практична майстерність і відповідні спеціальні фахові компетентності, шляхом демонстрування практичних клінічних знань і навичок на реальному об’єкті (на стандартизованому пацієнті). Оцінка компетентностей і навичок здобувачів вищої освіти відбувається на підставі принципів об’єктивності, структурованості та наближенні до реальної клінічної ситуації за допомогою Стандартизованої оціночної шкали. Складали екзамен в дистанційному форматі на платформі Zoom з використанням сесійних залів. Головними вимогами для здачі іспиту в дистанційному форматі було відтворення практичних навичок у форматі реального часу із залученням стандартизованого пацієнта. Під час іспиту магістри послідовно переміщувалися за визначеним маршрутом спеціально облаштованими станціями на яких демонстрували практичні навички з обстеження, оцінки та діагностики стану пацієнта, позиціонування, переміщення та реабілітаційного втручання. На вирішення поставленого завдання давалося 10 хвилин, час на перехі
д до іншої станції складав 1 хвилину. Упродовж проведення іспиту весь час на всіх станціях проводили аудіо- та відеозйомку.
Завершальним випробуванням став захист кваліфікаційних магістерських робіт, які відображають наукову зрілість здобувачів та їхню готовність до самостійної професійної діяльності в галузі охорони здоров'я. Тематика магістерських робіт відзначалася актуальністю та відповідала сучасним потребам системи охорони здоров’я, зокрема в аспектах реабілітації, профілактики та підвищення якості життя пацієнтів. Кожна робота містила експериментальну частину та запропоновану програму фізичної терапії, що свідчить про практичну спрямованість досліджень і високий рівень підготовки майбутніх фахівців. Результати досліджень мають практичне значення і можуть бути впроваджені в роботу реабілітаційних відділень лікувальних закладів. Захист супроводжувався презентаціями, повними доповідями, які засвідчили вміння магістрів презентувати отримані наукові результати, аргументувати власну позицію та відповідати на запитання комісії. Екзаменаційна комісія відзначила високий рівень підготовки здобувачів, ґрунтовність досліджень і доречність запропонованих реабілітаційних програм, що свідчить про їхню готовність до фахової діяльності. Цей важливий етап став логічним підсумком їхнього цілеспрямованого навчання, професійного зростання та прагнення до вдосконалення у своїй професії.
Науково-педагогічний склад кафедри щиро привітав своїх випускників із завершенням навчання та побажав їм натхнення, професійного успіху й реалізації в обраній спеціальності.
Факультет фізичного виховання, здоров’я та туризму
Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu