Початок навчального року для студентів четвертого курсу освітніх програм «Українська мова та література» й «Середня освіта (Українська мова і література)» філологічного факультету Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) і цього разу розпочався з виробничої педагогічної практики.
Базами для її проходження стали потенційні стейкхолдери, постійні партнери філологічного факультету, в процесі професійної підготовки майбутніх учителів-словесників, заклади загальної середньої освіти м. Запоріжжя (гімназії № 2, № 25, академічний ліцей № 15). На факультеті додали: «Саме виробнича педагогічна практика дозволяє поєднати теорію з практикою, адже під час її проходження студенти демонструють рівень засвоєних знань і вмінь, а також набутих компетентностей з методики викладання мови й літератури, педагогіки та психології».
Під час настановчої конференції розглянули ключові питання проходження педагогічної практики: її регламент; основні організаційні аспекти; специфіку кожного тижня роботи з урахуванням безпекової ситуації, обмежень воєнного часу та з використанням технологій дистанційного навчання. Окрему увагу приділили проведенню виховних і профорієнтаційних заходів, порядку підготовки та подання звітної документації, критеріям оцінювання виконаних завдань і формам представлення результатів практики. До обговорення долучилися й досвідчені наставники – шкільні вчителі-словесники.
Студентів також ознайомили з можливими труднощами, які можуть виникнути на початковому етапі викладац
ької діяльності, та способами їх подолання. Для підтримки практикантів створили методичний архів із необхідними бланками, методичними матеріалами й корисними онлайн-ресурсами.
Упродовж першого тижня педагогічної практики здобувачі освіти долучилися до тренінгів і воркшопів, під час яких аналізували ключові нормативно-правові документи. Саме вони регламентують організацію освітнього процесу в закладі середньої освіти. Зокрема, йшлося про Державний стандарт вчителя закладу освіти, Державні стандарти базової та профільної середньої освіти, модельні та навчальні програми, а також нові підручники НУШ для 5–8 класів. Крім того, студенти підготували тематичну добірку матеріалів «На допомогу вчителю-словеснику» щодо реалізації концепції НУШ і методичну скарбничку онлайн-ре
сурсів для візуалізації освітнього контенту.
Під час воркшопів і майстерок увагу студентів зосередили на створенні інтерактивних завдань та організації оцінювання навчальних досягнень, а також на формуванні «професійної валізи» вчителя-словесника з інноваційними технологіями та онлайн-інструментами для роботи в умовах дистанційного й змішаного навчання. Майбутні фахівці дискутували про виклики та можливості штучного інтелекту та визначили шляхи його ефективного використання в освітній діяльності. Крім того, вони створили календар пам’ятних і ювілейних дат для виховних заходів і презентували командні проєкти «Урок – казка» й «Урок – віртуальна екскурсія».
Незважаючи на виклики сьогодення та складні умови воєнного часу, студенти-філологи продовжують навчання та наполегливо опановують професію: під керівництвом досвідчених учителів-наставників вони проводять уроки з української мови та літератури та долучаються до організації різноманітних виховних і профорієнтаційних заходів для школярів.
«Переконана, що саме педагогічна практика відкриває студентам-філологам шлях до становлення їх як компетентних учителів-словесників і відіграє ключову роль у їхньому майбутньому професійному зростанні», – зауважила Ірина Бакаленко.
Філологічний факультет ЗНУ
Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu

