
Свій ювілей газета відзначила не лише святковим випуском, але й іншими проектами. До їхньої підготовки долучилися і представники Наукової бібліотеки ЗНУ, прес-служби, факультету журналістики. Одним із результатів спільних зусиль цих університетських структур стало і проведення круглого столу на тему “Університетські ЗМІ як один із засобів формування іміджу вищого навчального закладу”. Обговорити це питання, а також поздоровити видання-ювіляра завітали представники керівництва університету, професорсько-викладацького колективу факультету журналістики, колишні редактори видання, а також журналісти інших університетських засобів масової інформації.
Ще до початку засідання завдяки тематичній виставці, організованій колективом Наукової бібліотеки ЗНУ, за активного сприяння його директора гості заходу мали змогу вивчити шлях становлення та розвитку газети. Перед ними промайнуло чимало екскурсів у минуле завдяки вміло підібраному компетентними працівниками бібліотеки газетному калейдоскопу. На виставці презентували різні історії про представників студентської спільноти, когорти викладачів вишу. Перед початком засідання круглого столу висловити свої побажання мав нагоду ректор ЗНУ, професор Сергій Тимченко. Він відзначив, що зараз газета вийшла на якісно новий рівень. “Свого часу я висловив ідею, що вплинула на нинішній формат газети, - повідомив Сергій Михайлович. – Ініціювання ж два роки тому зміни статусу видання мало й суто практичні мотиви. Це дозволило зробити її доступнішою для учнівської аудиторії та й для студентів інших регіональних вишів, а ще – окупити вартість газети через друк у ній різноманітних оголошень. У той же час це підвищило планку перед колективом. Крім того, що ЗМІ виконує інформаційну, виховну та профорієнтаційні функції, видання ще дає можливість студентам надрукувати власні матеріали”. Сергій Тимченко, привітавши колектив газети з ювілеєм видання, вручив нагороди його представникам. У тому числі – Почесні грамоти від Запорізької обласної державної адміністрації та міської ради “За вагомий внесок у розвиток освітянської преси, висвітлення актуальних питань освітньої сфери, виховання журналістів обласного та всеукраїнського масштабів і з нагоди 35-річчя від дня заснування видання”. Редакторів, які очолювали колектив газети у минулі роки, відзначили Подяками ректора ЗНУ. Сергій Михайлович вручив їх редакторові тоді ще “Педагога” (у 1974-1980 роках), професору, завідувачеві кафедри теорії літератури й журналістики Віталію Шевченку; редактору газети у 1980-1993 роках, тепер журналістці обласної газети “Запорізька правда” Олені Гривцовій; редактору газети у 1991-1993 роках, доцентові Юрію Сапліну; редактору газети у 1998-2003 роках, журналістові газети “Индустриальное Запорожье” Віталіні Московцевій. Грамотами ЗНУ відзначили нинішніх працівників видання: редактора Марію Канцелярист, фотокореспондента Василя Биченка, журналістів Юлію Чернету й Тамілу Тарасенко. А вже під час дискусії на засіданні круглого столу вдалося дійти чималої кількості цікавих висновків. Скажімо, Володимир Манакін, який минулий рік пропрацював у Іллінойському університеті за програмою академічного обміну імені Фулбрайта, та відомий американський журналіст, професор, яка наразі працює за програмою імені Фулбрайта в ЗНУ, Христина Демкович зверталися до досвіду іноземних ВНЗ. Вони розповіли про розподіл друкованих ЗМІ американських вишів на університетські та студентські. Перші чітко працюють на створення позитивного іміджу ВНЗ, їхній колектив складається із професійних журналістів, другі ж часто вдаються і до критики. “В Америці немає принципової різниці між корпоративним та будь-яким іншим ЗМІ”, - підкреслив Володимир Миколайович”. Під час заходу йшлося і про припустимість критики в університетській пресі. Так, Юрій Саплін відзначив, що завдання такого ЗМІ – формувати не лише імідж, але й корпоративний дух, згадаємо про “home relatіons”. А це неможливо без виваженої критики, поєднаної із висвітленням перемог вишу. Врешті зійшлися на думці, що критика необхідна, наче повітря, для четвертої влади, але вона не має ставати критиканством. Говорили і про можливі шляхи формування іміджу ВНЗ. При цьому присутні спиралися на досвід вітчизняних та закордонних ВНЗ. Згадали й про такі засоби привернення уваги, як приїзд відомих особистостей, різноманітні соціальні студентські акції. При цьому порівнювалася діяльність запорізьких студентів із акціями їхніх колег з інших регіонів України, закордонними проектами. Звучала й думка про те, що студентів нашого регіону часто характеризують як дещо інертних, недостатньо активних, особливо у порівнянні з іншими областями України і, звичайно, закордоном. Велику цікавість у гостей викликала і розповідь про одну з університетських структур – Прес-центр ЗНУ. Наприклад, редактор газети “Академія” (ЗДІА) Неля Юсупова зазначила, що робота у цьому напрямку їхнього вишу ще далека від досягнень колег із ЗНУ, тож їм є що взяти до уваги у власних напрацюваннях. А от від студентської спільноти висловив загальну думку представник факультету журналістики Ігор Самокиш, який порадив на сторінках ЗМІ більше приділяти уваги інформуванню про студентське життя, частіше надавати можливість друкуватися журналістам-початківцям. Серед побажань молоді були й заклики до більших накладів та ширшої аудиторії читачів. Підбиваючи підсумки, зазначимо, що ця зустріч була корисною та приємною для усіх її учасників, адже пролунало багато цікавих ідей. А завдяки використанню різнопланового досвіду кожен зміг знайти щось корисне для себе.